Световната социалната мрежа Facebook съобщи, че ще закупи дигиталната рекламна услуга Atlas от Microsoft. С нея компанията на Марк Зукърбърг ще може да измерва ефективността на рекламите в сайта си и ще получи силно оръжие в борбата с лидерa Google на полето на рекламните приходи.
Самата платформа, чието пълно наименование е Atlas Advertiser Suite, бе закупена от Microsoft като част от придобиването на дигиталната рекламна агенция aQuantive през 2007 г. за сумата от 6,3 млрд. долара, припомнят от financialpost.com. От компанията на Марк Зукърбърг не коментираха колко точно са платили за технологията.
Сред ръководството на Facebook отдавна витаят съмнения за ефективността на публикуваните реклами. Недоверието в собствените възможности бе подсилено дни преди излизането на Facebook на борсата през май 2012 г., когато автомобилният гигант General Motors обяви, че изтегля платените си реклами от социалната мрежа.
Оттогава Зукърбърг и компанията представиха редица нови инструменти и партньорства, с които да убедят рекламодателите, че рекламирането във Facebook ще им донесе достатъчно приходи.
Браян Болан – директорът на Facebook, отговарящ за печалбата от маркетингови продукти, коментира, че закупуването на Atlas не е стъпка към създаването на много по-голяма мрежа извън сайта на Facebook. Според външни анализатори точно това е целта на сделката.
Към момента Google води на американския пазар на онлайн реклама с дял от 15.4%, сочи статистиката на анализаторите от eMarketer. На второ място е Facebook с 14,4%, като целият пазар се оценява на 15 млрд. долара.