Рекламодателите в социалната мрежа Facebook скоро ще могат да етикетират кои от техните реклами използват информация за дейността ни извън мрежата, за да ни таргетират по-добре, съобщава технологичният сайт CNet.com.
За целта е създадена новата синя икона AdChoices – разработена от група рекламодатели и маркетолози, специално за да покаже на потребителите кога те разглеждат т.нар. външни таргетирани реклами. Въпросните са разположени от дясната страна на страницата, редом до другите Facebook реклами. Те са резултат от политиката на социалната мрежа да следи кои външни сайтове посещавате и какви продукти търсите. Така ако например посетите онлайн магазин за обувки, Facebook ще ви проследи и ще покаже на профила ви реклама на обувки.
Решението идва след месеци на оплаквания от страна на рекламни агенции и рекламодатели, които искат да имат още един механизъм за контрол върху информацията, събирана от този тип реклами, съобщават от сайта AdAge.
Макар че инициативата има за цел да направи този тип рекламиране по-прозрачен, потребителите няма да могат да виждат самата икона, освен ако не се опитат да изключат дадената реклама.
От Facebook потвърдиха нововъведението, което планират да приложат до края на март. Това обаче съвсем не означава, че всички реклами от външни организации ще притежават новата иконка – всеки рекламодател ще избира дали ще се възползва или не от AdChoices.
И досега потребителите можеха да скриват или директно да премахват таргетираните реклами от профилите си.