Най-голямата социална мрежа в света Facebook официално представи нов инструмент за търсене. Той ще позволи на над 1 млрд. потребители да претърсват огромна по количество информация, споделена в мрежата, съобщава щатското издание „Лос Анджелис Таймс“.
Новият инструмент, наречен Graph Search, ще конкурира основните играчи на пазара като търсачката на Google. Създателите му обещават с него да отворят с изцяло нова страница при онлайн търсенето.
С Graph Search потребителят ще може да задава различни параметри, по които да търси и намира хора, които не познава лично, но с които иска да се запознае. Така например чрез новата услуга ще можете откриете онлайн с човека, с когото сте се запознали на последния концерт на любимата си група. Graph Search ще ви позволи да намерите контактите и на познат на ваш познат, който може да ви предложи работа или пък просто да откриете всички съмишленици, които са запалени по дадена игра или хоби и живеят в радиус от 10 км от вас.
"С него (Graph Search - бел.ред.) хората ще могат да вършат най-различни по вид търсения, които никога до момента не са правили, просто защото не са могли“, коментира Дани Съливан, основател на сайта SearchEngineLand.com.
Освен позитиви услугата, която е най-големият нов продукт на Facebook от излизането му на борсата досега, има и някои потенциално тъмни страни. Те са свързани най-вече със защитата на личните данни на потребителите, които според някои наблюдатели могат да станат по-достъпни за недоброжелатени хора.
Graph Search разтревожи и инвеститорите, които се притесниха за бъдещите перспективите на компанията на Марк Зукърбърг да генерира печалби. В резултат акциите на американската фирма отбелязаха спад от 3% през вчерашния борсов ден.
Тези тревоги обаче на попречиха на основателя и изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг да определи Graph Search като „едно от най-яките неща, които до момента сме правили“. Той заяви още: „Graph Search представлява напълно нов начин за търсене в мрежата“.
За момента от компанията планират да пуснат новата услуга стъпка по стъпка. От там обясняват, че е нужна над една година, докато новият инструмент стане напълно достъпен за всички потребители на Facebook.
Ако се окаже успешен, Graph Search ще увлече потребителите да прекарват повече време в социалната мрежа, а не на други места в интернет, надяват се неговите създатели. Търсачката представлява сериозна заплаха не само за Google, но и за други големи играчи от Силициевата долина като професионалната социална мрежа LinkedIn, бизнес услугата Yelp Inc. и други.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката,
предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!