Американската компания Facebook е удвоила приходите си от мобилна реклама през последните три месеца на 2012 г. спрямо третото тримесечие на миналата година. Най-голямата социална мрежа в света разширява бизнеса си, агресивно насочвайки се към мобилните устройства, пише агенция „Ройтерс“.
Ориентирането към мобилните устройства е от изключителна важност за Facebook след като потребителите на социалната мрежа, наброяващи повече от 1 млрд. души, все повече започват да я използват чрез смартфоните и таблетите си.
Като цяло приходите от реклама на компания се увеличаваха с най-бързия си темп от борсовия дебют на Facebook през май миналата година. Това помогна на технологичната корпорация да увеличи приходите си с 40% и да надмине очакванията на инвеститорите от "Уол стрийт". Същевременно мобилната реклама държи 23% от общите приходи от реклама за четвъртото тримесечие на миналата година в сравнение с 14% за предходното, съобщават от Facebook.
Някои инвеститори обаче прогнозираха повече. Очакваше се приходите от мобилна реклама да са малко по-високи, каза анализаторът Арон Кеслър от финансовата компания Raymond James.
Преди две тримесечия ние наистина нямахме приходи от мобилна реклама, заяви главният финансов директор на Facebook Дейвид Ебърсман. По думите му за много кратък период, компанията драматично е увеличила способността си да печели от мобилните устройства. Еберсман заяви, че този вид приходи „практически са се удвоили“ през последните три месеца на 2012 г.
Същевременно нетната печалба през четвъртото тримесечие е в размер на 64 млн. долара. На годишна база тя намалява, като през същия период на 2011 г. е в размер на 302 млн. долара.
Във вчерашната търговия акциите на социалната мрежа се търгуваха за 31,24 долара за брой. Те успяха да поскъпнат след като цената им падна с повече 8% незабавно след публикуването на данните.