Globul с 20.9% спад в общите приходи през третото тримесечие

09.11.2012 | 14:56
по статията работи: Елица Елефтерова
Проникването на мобилни услуги е над 150%, пазарът е достигнал точката на насищане, отчитат от оператора
Globul с 20.9% спад в общите приходи през третото тримесечие
Снимка: Globul

Клиентите на Globul са се увеличили с 6,6% през третото тримесечие на годината и са достигнали 4,4 милиона, показват финансовите резултати на компанията-собственик на мобилния оператор OTE Group. През третото тримесечие на годината българският телекомуникационен бранш продължи да изпитва ефектите на намалялото потребителско търсене, предизвикано най-вече от свиването на доходите на населението, коментират от фирмата.

По-силната конкуренция е продължила да води до намаление на цените на дребно, най-вече в корпоративния сегмент, а пазарът е достигнал точката на насищане с проникване на мобилните услуги от над 150%.

През третото тримесечие 2012 г. общите приходи на компанията са намалели с 20.9% в сравнение със същия период на предишната година, най-вече поради изключително рязкото намаление на цените за терминиране, въведено от държавния регулатор от 1 юли, както и в резултат от промяна в счетоводната политика нa компанията, въведена през септември 2012 г. с цел хармонизация с практиките в ОТЕ Group, отчитат от оператора.

Приходите от услуги през периода са намалели с 25%, по същите причини. Ако те не се вземат предвид, приходите от услуги на оператора за третото тримесечие на годината запазват нивото си от същия период на миналата година.

Приходите на компанията преди данъци, лихви и амортизации за третото тримесечие са намалели със 17,3% в сравнение със същия период през миналата година, докато показателят за приходите преди данъци, лихви и амортизации като процент от общите приходи на компанията е отбелязал ръст от 1,8 процентни пункта.

Клиентите на абонаментните програми на оператора са се увеличили до 2,7 милиона и в края на септември са със 7,8% повече в сравнение с миналата година, или около 62% от всички клиенти на оператора. Броят на потребителите на предплатените услуги на компанията също е нараснал с 4,8% за третото тримесечие на годината.

Средното месечно потребление на един потребител за периода е нараснало до 156 минути, което е с 3% повече от третото тримесечие на 2011 г., докато средният приход от един потребител е намалял с около 30% до 11,30 лв.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 28.10   312 г. – Битката на Милвийския мост: Константин I побеждава Максенций и става едноличен управител на Римската империя. 1492 г. – Христофор Колумб открива...