В понеделник Google започна предлагането на безплатна услуга, която дава възможност за оценка на ефективността на уеб-сайтовете и маркетинговите кампании он-лайн, съобщава MSN Money, цитирайки Financial Times.
Услугата се нарича Google Analytics и е създадена след придобиването на компанията за уеб-анализи Urchin от Google през март. Създадената услуга от Urchin е струвала 199 $ на месец и се е предлагала версия за инсталиране Fortune 500 от компании, като Procter & Gamble. Предоставянето й безплатно успокоява съперниците на Urchin, като WebSideStory, Coremetrics и Webtrends, но от друга страна може да обезпокои конкурентните уеб-търсачки Yahoo и MSN, които не предлагат подобна услуга.
Софтуерът Google Analytics ще помогне на бизнеса в правилния подбор на ключови думи, които да привличат повече клиенти към уеб-сайтовете на компаниите при търсене. Чрез него може да се оцени ефективността на и-мейл кампаниите и рекламите, появяващи се при отваряне на даден сайт, както и дали е необходимо да се направят промени в дизайна.
Новата услуга може да се ползва на 16 езика и предлага он-лайн поддръжка.