Google ще продава препоръките ни

14.10.2013 | 11:35
по статията работи: Георги Георгиев
Гигантът ще включва в рекламите си и положителните потребителски отзиви за стоки и услуги
Google ще продава препоръките ни

В петък (11 октомври) щатската корпорация Google обяви, че скоро ще започне да показва имената и снимките на потребителите в социални реклами на стоки и услуги. Това ще важи за такива, за които въпросните потребители са се изказали ласкаво или са оценили високо.

Така от Google тръгват по пътя на Facebook, които вече прилагат тази рекламна практика. От миналия четвъртък пък направиха невъзможно за потребителите да се крият от търсенето на останалите членове на социалната мрежа, припомня „Ню Йорк Таймс“.

И двете компании описаха тези промени като минимални ъпдейти. Те наистина са такива, ако не вземем предвид факта, че става въпрос за поредната стъпка в стратегията за събиране на персонална информация и използването ѝ за генериране на печалби.

Новината от Google дойде в комплект с актуализация на общите условия за ползване на услугите на компанията. С нея онлайн гигантът ще може да използва информацията, публикувана от пълнолетните потребители, в рейтинги и рекламни постинги в услуги като търсачката си, Google+ и YouTube.

Когато новата рекламна политика влезе в сила на 11 ноември, Google ще може да показва т.нар споделени потвърждения през Google сайтовете в мрежата. Те ще се показват и на над двата милиона страници, които са част от рекламната мрежа на компанията. Така личната информация на потребителите на теория ще стане достояние на близо един милиард души, които посещават въпросните сайтове и виждат Google рекламите там.

От Google и Facebook оправдаха действията си, че с новите промени се опитват да предложат на потребителите по-изчерпателни и персонализирани услуги. Проблемът се появява, когато уеб компаниите започнат да използват или показват персоналната информация по начин, по който нейните автори не очакват, коментират правозащитници.

Днес социално рекламиране, което понастоящем включва широк диапазон от видове реклами, е мащабен бизнес, който според експертите на eMarketer се оценява на 9,5 млрд. долара.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Иванчо влиза в аптеката и започва да изброява на аптекарката: - бинт; - марля; - риванол; - кислородна вода; - лепенки; - обезболяващи; Аптекарката се притеснила и го пита -  - Да не е...
На този ден 22.09   1499 – Между Австрия и Швейцария е сключен мирен договор, с което се слага край на Австрийско-швейцарската война и е призната независимостта на Швейцария. 1792...