Опитвали ли сте се някога да изпишете в Google изрази като "women should" (жените трябва), "women shouldn't" (жените не трябва) или "women can't" (жените не могат)?
Резултатите, които функцията за предположения Google Autocomplete изписва, могат да ви изненадат и ужасят, както можем да са убедим от опита си и от новата рекламна кампания в защита на жените по света. Кампанията е дело на UN Women – подразделението на ООН за равенство между половете и повече възможности за жените, пише Mashable.
Според публикуваните рекламни пана Google услугата, която е базирана на най-търсените изрази в мрежата и на съдържанието на интернет страниците, показва резултати като „като жените не трябва да имат права“, „жените не трябва да гласуват“, и „жените не трябва да работят“.
Самият Google алгоритъм постоянно се променя. Затова авторите на рекламите уточняват, че търсенията са направени на 9 септември 2013 г. Така че, ако се опитаме да повторим експеримента, няма да се натъкнем на същите, но на доста подобни резултати – от рода на „жените не трябва да ходят в колеж“, „жените трябва да млъкнат“, и „жените не трябва да говорят в църква“.
От UN Women коментират, че в един идеален, лишен от сексизъм свят, резултатите от Autocomplete трябва да са от рода „жените трябва да се приемат като равни“ (women need to be seen as equal).
Малък експеримент на Econ.bg показа, че ако сега (21 октомври 2013 г) напишете на български фразата „жените трябва“, то четвъртият по популярност резултат е „жените трябва да се бият“, а при написване на „жените не“ на трето място излиза „жените не са хора“. От което разбираме, че България също не „изостава“ от световните тенденции в областта.