„През 1997 KBC реши да развие свой "втори местен пазар", както ние го наричаме. Първоначално купихме банки и застрахователни компании в Полша, Чехия, Словакия и Унгария. През 2007 взехме решение да
разширим бизнеса си и в новоприетите страни членки на ЕС, които тепърва започваха процеса на своето приспособяване към съюза”, разказа г-н Андре Берген, Главен изпълнителен директор на KBC в интервю
за Oxford Business Group (OBG).
„Придобиването на СиБанк през септември 2007 като допълнение към нашия мажоритарен дял в едно от най-големите застрахователни дружества на българския пазар – ДЗИ, ни предостави идеална възможност за
развитие на нашия банково-застрахователен модел на динамичния местен финансов пазар”, подчерта още Берген.
„Взехме решение да фокусираме нашите усилия през 2008 върху страните, в които вече присъстваме и да не търсим възможности за разширяване нашия бизнес в нови страни за сега. Ще наблегнем върху
развитието на СиБанк и ДЗИ в България”, добави той.
По въпроса за силната конкуренция на българския банков пазар и вероятността от свиване на маржа, Берген коментира: „ Мисля, че това което наблюдаваме в България е икономическа тенденция за всички
страни от Източна и Централна Европа. Колкото повече се развиват тези пазари, толкова повече финансовото посредничество се засилва, което е съвсем нормално.”
„Ние имаме значителен опит на други развиващи се европейски пазари и вземаме предвид свиването на маржа преди да решим да стъпим на даден пазар. Въпреки че не се наблюдаваше такава тенденция през
2007 мисля, че ще станем свидетели на по-голяма конвергенция на кредитните маржове”, каза в заключение Берген.