Американският хранителен гигант Kraft Foods разделя бизнеса си на две публично търгувани компании. В едната ще бъде бизнесът за производство на храни и закуски, чиито годишни приходи са около 32 млрд. долара.
Другото звено ще управлява магазинната мрежа на компанията в Северна Америка. Приходите от тази дейност възлизат на около 16 млрд. долара годишно.
Разделянето на бизнеса ще доведе до редица преимущества, сред които например е, че и двете звена ще могат да следват своите приоритети пред развитието си, коментират от Kraft. Всяка от новосъздадените компании ще може да инвестира средствата, които получава в бъдещото си разрастване.
През последните години компанията променя насоките си и започна географска експанзия, разчитайки основно на производството на храни. Kraft направи серия от големи покупки, сред които покупката на звеното за производство на бисквити LU от Danone, както и шоколадения гигант Cadbury.