Microsoft и American Express се борят за равен дял във Foursquare Labs Inc., информира агенция „Блумбърг“.
Двете компании по-скоро се състезават коя да инвестира, а не се стремят към обща оферта, твърди анонимен източник. Друг пък заявява, че Foursquare води разговори и с други компании, но те може и да не завършат със сделка.
Платформата, която позволява на потребителите да показват кои места са посетили, води и преговори със собственици на рисков капитал* за превръщането на техния дълг във акции, заяви друг източник.
Потенциалните инвеститори увеличиха интереса си към Foursquare откакто новата рекламна кампания на платформата позволява на компаниите да влизат в контакт с потребителите, когато те посетят определено място.
През април Foursquare увеличи дълга си до 41 млн. долара, което ще позволи на компанията да преживее с недоказания си бизнес модел още малко, отлагайки дебата за истинската си стойност.
Дял в нашумялата платформа ще даде на Microsoft по-голяма роля в социалните мрежи и мобилните приложения - област, в която най-големия производител на софтуер изостава от своя основен конкурент Apple.
От Microsoft вече са правили подобни инвестиции, например тази във Facebook през 2007 г., която донесе сериозни печалби и помогна за борбата срещу общия враг Google.
От своя страна American Express се стреми чрез инвестицията да бъде по-конкурентоспособна на другите компании в бизнеса с кредитни карти, като обедини в едно маркетинговите стратегии, програмите за лоялност и социалните мрежи.
Компанията вече предлага отстъпки за потребители, които отбележат, че са посетили дадено място във Foursquare и след това платят сметката си с карта на American Express. Подобни отстъпки има и за потребителите на Twitter.
От Foursquare заявиха, че няма да коментират евентуалните преговори с инвеститори. Подобно беше и поведението на Microsoft и American Express.
Очаква се през настоящата година Foursquare да подобри продажбите си. От миналия месец платформата позволява на компаниите да изпращат реклами до потребители, когато те отбележат, че са посетили определено място. Тази маркетингова стратегия носи три пъти по-големи приходи от очакваното, информират от компанията.
Именно тези резултати предизвикаха интереса на инвеститорите, които оценяваха Foursquare на 600 млн. долара през 2011 г.
Дневните потребители в платформата са около 6 млн. С цел тази бройка да се повиши от компанията излязоха с нови версии за мобилните си приложения под Android, iOS и Windows 8. Едно от основните подобрения беше, че потребителите вече могат да отбелязват и свои приятели, когато посетят дадено място.
Друго нововъведение, което от Foursquare планират да интегрират, е изпращането на автоматични препоръки към посетителите, когато те се намират в даден квартал, например.
*Рисковият капитал представлява средства, инвестирани за реализиране на високорисков проект, обещаващ значителни доходи, свързан с риск за инвеститора