Microsoft иска да инвестира във Foursquare?

30.08.2013 | 15:30
по статията работи: Симеон Досев
Софтуерният гигант и American Express се посочват като основни кандидат-инвеститори
Microsoft иска да инвестира във Foursquare?

Microsoft и American Express се борят за равен дял във Foursquare Labs Inc., информира агенция „Блумбърг“.

Двете компании по-скоро се състезават коя да инвестира, а не се стремят към обща оферта, твърди анонимен източник. Друг пък заявява, че Foursquare води разговори и с други компании, но те може и да не завършат със сделка.

Платформата, която позволява на потребителите да показват кои места са посетили, води и преговори със собственици на рисков капитал* за превръщането на техния дълг във акции, заяви друг източник.

Потенциалните инвеститори увеличиха интереса си към Foursquare откакто новата рекламна кампания на платформата позволява на компаниите да влизат в контакт с потребителите, когато те посетят определено място.

През април Foursquare увеличи дълга си до 41 млн. долара, което ще позволи на компанията да преживее с недоказания си бизнес модел още малко, отлагайки дебата за истинската си стойност.

Дял в нашумялата платформа ще даде на Microsoft по-голяма роля в социалните мрежи и мобилните приложения - област, в която най-големия производител на софтуер изостава от своя основен конкурент Apple.

От Microsoft вече са правили подобни инвестиции, например тази във Facebook през 2007 г., която донесе сериозни печалби и помогна за борбата срещу общия враг Google.

От своя страна American Express се стреми чрез инвестицията да бъде по-конкурентоспособна на другите компании в бизнеса с кредитни карти, като обедини в едно маркетинговите стратегии, програмите за лоялност и социалните мрежи.

Компанията вече предлага отстъпки за потребители, които отбележат, че са посетили дадено място във Foursquare и след това платят сметката си с карта на American Express. Подобни отстъпки има и за потребителите на Twitter.

От Foursquare заявиха, че няма да коментират евентуалните преговори с инвеститори. Подобно беше и поведението на Microsoft и American Express.

Очаква се през настоящата година Foursquare да подобри продажбите си. От миналия месец платформата позволява на компаниите да изпращат реклами до потребители, когато те отбележат, че са посетили определено място. Тази маркетингова стратегия носи три пъти по-големи приходи от очакваното, информират от компанията.

Именно тези резултати предизвикаха интереса на инвеститорите, които оценяваха Foursquare на 600 млн. долара през 2011 г.

Дневните потребители в платформата са около 6 млн. С цел тази бройка да се повиши от компанията излязоха с нови версии за мобилните си приложения под Android, iOS и Windows 8. Едно от основните подобрения беше, че потребителите вече могат да отбелязват и свои приятели, когато посетят дадено място.

Друго нововъведение, което от Foursquare планират да интегрират, е изпращането на автоматични препоръки към посетителите, когато те се намират в даден квартал, например.

*Рисковият капитал представлява средства, инвестирани за реализиране на високорисков проект, обещаващ значителни доходи, свързан с риск за инвеститора

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 13.12   1294 г. – Папа Целестин V абдикира от папството, което е първият случай на абдикация на папа в историята на католицизма. 1519 г. – Експедицията на Фернандо...