Вчера компютърният гигант Microsoft Corp. разкри новата си стратегия да изнесе в Интернет много от услугите, които в сегашния момент се намират в компютърния софтуер. Стъпката е сериозна промяна за бизнес-модела на компанията на Бил Гейтс, съобщава The Boston Globe. Целта е да се oтговори на предизвикателството от страна на Интернет-компании, като Google Inc. и Salesforce.com.
Офертите на Microsoft се наричат Windows Live и Office Livе.
Новите услуги, базирани в Интернет, изместват някои от настоящите продукти на Microsoft. Те обхващат от моментални съобщения (instant messaging), през телефонни обаждания от компютъра до софтуер за сътрудничество с бизнес-партньорите.
Чрез новите възможности малкият бизнес ще може да си изгради он-лайн присъствие и да управляват проекти чрез Интернет. Потребителите ще могат да обменят дигитални снимки и други файлове, които ще бъдат достъпни от домовете, офисите или по време на пътуване.
Услугите, предоставяни на потребителите, ще бъдат подкрепени най-вече чрез реклами, а бизнес-услугите – с реклами и чрез абонамент.