Третият по големина японски автомобилостроител Nissan Motor планира най-голямата си експанзия на американския пазар за последните две десетилетия.
Компанията инвестира почти 2 млрд. долара в своите американски заводи и смята да представи широк спектър нови модели, както и да разшири пазарния си дял в САЩ. За изпълнението на амбициозните планове, Nissan възнамерява да увеличи продукцията си в САЩ с 85% през следващите 18 месеца, най-вече чрез нарастването на производството си в завода си в Смирна, щата Тенеси. Компанията също така предвижда да открие през следващата година завод в Кантон, щата Мисисипи, от който годишно да излизат 250 000 камиона.
Плановете на компанията за разширяването й на американския пазар бяха представени нейния старши вицепрезидент Емил Хасан на специална пресконференция. Nissan отчита рекордни печалби за втора поредна година, подпомогнати от слабата йена и успешните съкращения и икономии.
Компанията планира да представи нови 28 нови и модифицирани модела през следващите три години.
Така Nissan смята да изпълни амбициозната програма на своя изпълнителен директор Карлос Госън, която предвижда увеличаване продажбите в глобален мащаб с една трета, до един милион превозни средства. Според прогнози на специалисти, публикувани от финансовия сайт Блумберг, компанията ще отчете рекордни чисти печалби от 382 млрд. йени /3 млрд. долара/ за финансовата година, която свърши на 31 март.
През първите четири месеца на годината, продажбите на Nissan скочиха с 11%, като най-голям процент от нарастването се дължи на търсенето на модела Altima. През 2001 г. продажбите на Nissan на най-големия автомобилен пазар в света, какъвто се явява американския паднаха с 6.5% до 703 308 превозни средства.
През април обаче, продажбите на компанията нараснаха с 15%, в сравнение със същия месец на 2001 г. Разширяването на компанията в САЩ крие и своите рискове, особено като се предвид, че основните азиатски конкуренти на Nissan също предвиждат да увеличат продукцията си.
Toyota разширява своята фабрика в щата Индиана за производство на пикапи и леки камиони, за да увеличи производството на повече пикапи модел Tundra.
Honda, която отвори завод в щата Алабама миналата година, увеличи нейния капацитет до 150 000 минивана Odyssey годишно, от предишните предвиждания за 120 000 броя.
Най-голямата южнокорейска компания Hyundai построи свой завод в Алабама за производството на своите успешни седани Sonata и спортните модели Santa Fe. Nissan инвестира 1 млрд. долара във завода си в Смирна, Тенеси, за да увеличи неговия капацитет.
Това съобщиха от БГНЕС за ECON.BG.