Финландската компания Nokia смята да направи нещо ново и да скъса с традиционната си стратегия на масов маркетинг. Това ще се случи преди пускането на новите смартфони на корпорацията, които ще оперират с Windows 8, съобщава „Файненшъл таймс“.
По информация на бизнес изданието, производителят на мобилни телефони е в процес на тайни преговори с европейски мобилни оператори като France Telecom. Идеята е да се формират ексклузивни оферти за клиентите при пускането на устройствата под новото издание операционна система на Microsoft.
Към момента обаче сделката все още не е финализирана.
Принципно маркетинговият подход на Nokia при изкарването на нов модел мобилни телефони акцентира върху бързите продажби на максимум количество апарати. За целта се използват абсолютно всички възможни канали на информация и реклама.
Досегашната стратегия обаче ще бъде реформирана и вместо това ще се създават партньорства с водещи европейски мобилни оператори. Именно те ще помагат за разпространяването на смартфоните на Nokia през мрежите си. Като начало компанията ще разчита на ограничена бройка от тях, тоест на не повече от един или два оператора.
В края на миналата година Nokia представи финансови резултати, според които загубите ѝ възлизат на 1,4 милиарда евро. Това значи, че оборотът на корпорацията се е свил с 18,7% и гравитира около 7,54 милиарда евро. Най-голям спад е отчетен в продажбите на смартфони – 34% до 1,54 милиарда евро.