Panasonic се готви за загуби в размер на 10 млрд. долара

01.11.2012 | 11:31
по статията работи: Лили Бончева
За пръв път от 1950 г. насам компанията няма да изплаща дивиденти
Panasonic се готви за загуби в размер на 10 млрд. долара

Японският производител на електроника Panasonic предупреди, че ще претърпи загуби в размер на близо 10 млрд. долара за втора поредна година. Тази прогноза е в противоречие с предишните разчети на компанията, които предвиждаха дори печалба. Като цяло резултатите на компанията са отражение на дълбоките и неизменни проблеми на сектора на потребителската електроника в Страната на изгряващото слънце.

Базираната в Осака компания съобщи в сряда, че очаква да приключи финансовата година, завършваща през март 2013 г., с нетна загуба в размер на 765 млрд. йени (9,6 млрд. долара). Това е драматичен обрат, като се има превид предишната прогноза на Panasonic за печалба в размер на 50 млрд. йени. От компанията освен това съобщиха, че за пръв път от 1950 г. няма да изплащат дивиденти.

През миналата година загубите на Panasonic бяха дори по-големи – в размер на 772 млрд. йени. С това Кумулативният дефицит на компанията за последните 5 години достига огромната сума от 2 трлн. йени.

Компанията съобщи, че ще отпише стойността на свои инвестиции в соларни панели, литиево-йонни батерии и мобилни телефони – сфери на дейност, в които тя вложи пари и, меко казано се провали, като беше надвита от свои по-иновативни чуждестранни конкуренти, коментира „Файненшъл таймс“.

Решението е поредната стъпка в посока на преструктурирането на компанията – процес, който започна миналата година с губещото подразделение за телевизори на Panasonic.

Влошаването на резултатите все пак не се дължи само на еднократните отписвания. Компанията намали и прогнозите за годишните си продажби с 10% до 7,3 трлн. йени, както и за оперативната си печалба (преди отчитането на разходите, свързани с преструктурирането, плащането на данъци и други пера) почти наполовина до 140 млрд. йени, като се аргументира с намаляващото търсене на потребителска електроника в глобален мащаб.

Като цяло положението сред японските производители на електроника никак не е розово. Стоките на различните компании, като плоскоекранните телевизори например, станаха почти неразличими едни от други, което рязко понижи цените им. Високите разходи за производство в Япония, предизвикани и от силната йена, дадоха решително предимство на конкурентните компании от Южна Корея и Китай.

Sony и Sharp, които подобно на Panasonic отчетоха тежки загуби миналата година, може също да бъдат принудени да ревизират прогнозите си при представянето на финансовите си резултати по-късно днес (1 ноември).

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...