Японският производител на електроника Sony намали годишната си прогноза за печалба. Това се случи след като стана ясно, че за първото тримесечие загубата на компанията се е
задълбочила, информира “Би Би Си”. Прогнозата за нетната печалба за финансовата година до 31 март 2013 г. е намалена до 20 млрд. йени, което е с 10 млрд. йени по-малко от
предварително очакваните 30 млрд. йени.
Sony отчете нетна загуба от 314 млн. долара (24.6 млрд. йени) за второто тримесечие (април - юни), в сравнение със загубата от 15.5 млрд. йени година по-рано.
Sony е засегната от забавеното търсене на телевизори и засилването на йената. Въпреки това, ако производителят отчете годишна печалба, ще сложи край на серията от четири
последователни години, в които той завършва на загуба. Sony е в процес на преструктуриране на носещия загуби бизнес с телевизори. Междувременно компанията вече съкрати 10 000
работни места.
През април Казуо Хирай пое поста изпълнителен директор и обеща, че ще съживи компанията като се фокусира върху бизнеса с игри, мобилните устройства и цифровите изображения.
Sony, която някога беше най-голямото име на пазара на потребителската електроника с продукти като музикалния плерър Walkman и игралната конзола PlayStation, изгуби своето
господство от конкуренти като Samsung и Apple. Кризата в компанията съвпадна като момент с увеличението на стойността на йената, което допълнително “изяде” част от
печалбите на компаниите, които изнасят своите продукти отвъд Океана.