Веригата Starbucks обяви, че ще партнира с пивоварния гигант Anheuser-Busch InBev в неочаквана сфера – производството на готов за консумация чай, предаде Business Insider. Брандът, който ще започнат да произвеждат двете компании, ще се казва Teavana и ще дебютира на пазара в САЩ през първата половина на следващата година, като новите продукти ще бъдат дистрибутирани в търговската мрежа на Starbucks, която се състои от около 300 000 магазина.
„Когато придобихме Teavana през 2012 г. ние видяхме уникална възможност да направим с чая това, което в Starbucks направихме с кафето и да разширим бранда Teavana с множество потребителски изживявания и продукти“, посочи главният изпълнителен директор на Starbucks Хауърд Шулц в изявление. „Развълнувани сме, че ще работим с Anheuser-Busch и че ще отключим пазара на готов за консумация чай, както и че търсенето на бранда Teavana ще продължи да нараства“, изтъкна още той.
През изминалата година Starbucks продаде напитки Teavana на стойност повече от 1 милиард долара в САЩ, което е ръст на годишна основа от 11%. Понастоящем бизнесът с продажба на готов за консумация чай генерира още по-високи продажби – от около 1,1 милиарда долара, като това е един от бързо растящите сегменти на пазара на чай, чиято стойност е около 125 милиарда долара годишно.
„Знаем, че... има голямо търсене за този продукт“, коментира Шулц по време на пресконференция. Според Starbucks популярността на чая сред младите потребители, особено на премиум и студения чай, създава огромна възможност за растеж в този отрасъл, която надхвърля тази в сферата на кафето. На подобно мнение са и от Anheuser-Busch, които имат значително по-голям опит в производството на бира, отколкото в това на чай. „Виждаме невероятно възможност на пазара на чай когато се загледаме в него на глобално равнище и най-вече в САЩ“, коментира главният изъплнителен директор на AB InBev Карлос Брито.
Колегата му от Starbucks посочи, че брандовете чай ще бъдат подобни на готовото за консумация фрапучино на компанията, което се произвежда в партньорство с Pepsi от 1996 г. насам. Бизнесът с готови за консумация кафета на двете компании генерира продажби на стойност 1,5 милиарда долара годишно в САЩ, като Шулц смята, че успехът на Teavana може да се представи още по-добре от продажбите на кафе. „Просто си го представете така – в нашите обекти милиони потребители ежедневно имат възможността да се запознаят с бранда Teavana и да го опитат“, изтъкна той.