Tesco отчете спад в продажбите за трето поредно тримесечие, предаде „Би Би Си“. Най-голямата търговска верига във Великобритания изпитва затруднения с конкуренцията. Изпълнителният директор Филип Кларк предвижда още проблеми в следващите няколко тримесечия.
Според данните до 24-ти май 2014 г., продажбите на компанията са спаднали с 3,7%, докато годишната печалба е спаднала с 6% за април 2014 г.
Това са най-лошите данни, които Tesco отчита за последните 20 години, според анализатори на „Би Би Си“. Огромният натиск, оказван от конкурентите чрез намаления и промоциии от Aldi и Lidl, както и от луксозната верига Waitrose, се отразява негативно на компанията.
Поредно доказателство за кризата в британската хранителна верига е изследване на Kantar Worldpanel, което сочи спад в пазарния дял на Tesco на британския пазар. Според маркетинговата агенция, пазарният дял е паднал до ниво от 29% за май 2014 г., докато данните от миналата година сочат дял от 30,5%.
Същевременно от фирмата са отвърнали до някаква степен на удара от големите конкуренти чрез намаление на цените на основни продукти като хляб, мляко и яйца. В резултат на това продажбите на тези продукти са се увеличили с 28% през последното тримесечие. Също така в следващата една година са предвидени обновления в около 650 магазина из цяла Великобритания. Промени се очакват и на управленско ниво, като финансовият директор вече е сменен, заради незадоволителни резултати.
На международната сцена положението за Tesco също не е много цветущо. Компанията е отчела спад от 2,2% в продажбите в световен мащаб.
През април, от компанията са отчели намаление в годишната печалба, като размерът на доходите се равнява на 3,3 млрд. паунда. Това е втората поредна година, в която фирмата генерира годишна загуба.
Припомняме, че наскоро Tesco сключи важна сделка на китайския пазар, която може да се окаже жизнено важна за приходите на компанията.