От Tesco отчетоха спад в годишните продажби в размер на 6%. Така печалбата възлиза на 3,3 млрд. паунда, съобщава „Би Би Си“. Това е втората поредна година, в която компанията отчита негативен резултат. Загубата на пазарен дял е причина за намаление в печалбите.
Специалистите в бранша предвиждаха загубите да са в по-голям размер. Повечето прогнози бяха за спад с 10% и достигане на ниво от 3 млрд. паунда.
Успоредно с дейността на компанията във Великобритания тази на европейските пазари също отчете загуба от 734 млн. паунда. Спадът се дължи кризата в еврозоната. Страни като Унгария, Чехия, Полша, Словакия, Турция и дори Ирландия са отчели с 28% по-малко продажби до обща стойност от 238 млн. паунда.
Ситуацията на азиатския пазар също не е цветуща. Там компанията реализира загуби в размер на 5,6%, като печалбата е спаднала до 692 млн. паунда. Това е най-ниското ниво на приходи, което Tesco отчита от 10 години насам.
Британската компания все пак реализира и положителни резултати. Онлайн продажбите са скочили с 11%, докато приходите от Tesco Express са се увеличили с 1,1%.
„Нашите резултати са ефект от предизвикателствата, с които се сблъскваме в пазарната индустрия. Тя се променя толкова бързо, както никога до сега. Ние трябва да поведем сектора в този динамичен период“, това заяви Филип Кларк, изпълнителен директор на Tesco.
Основните конкуренти на Tesco в Европа са Aldi и Lidl. А на британския пазар и четирите основни търговски вериги Tesco, Marrisons, Asda и Sainsbury отчитат загуба на пазарен дял в първите 11 седмици на новата година.