Американската медийна група Scripps Networks Interactive ( SCI) се е съгласила да плати 103 млн. долара (65 млн. британски паунда), за да да придобие базираната във Великобритания компания Travel Channel International Limited, която излъчва едноименния Travel Channel. Очаква се сделката да бъде финализирана през втората част на тази година.
SCI има намерение да интегрира Travel Channel в портфолиото си от програми. Сред тях са кабелната HGTV (Home & Garden Television), която се разпространява в САЩ и Канада, Food Network, която се гледа от повече от 9 млн. домакинства в градовете Атланта, САЩ, Детройт, Чикаго и др, и излъчващата кънтри музика Great American Country.
Според шефа на компанията Кенет Лоу целта на придобиването е тя да стъпи на нови пазари, сред които Европа и Азия. В момента Scripps изживяват тежък период. Някои от конкурентите им като Walt Disney Co могат да влагат повече пари в маркетинг и развитието на програмите си, информира „Уол Стрийт Джърнъл“.
Основаната през 2004 година Travel Channel International има сключени договори с над 850 дистрибутори. Едноименната програма се излъчва в 117 страни в Европа, Средния Изток, Африка и Азия на 18 езика, 24 часа в денонощието. На 1 юли 2009 Travel Channel стартира излъчване на български език. Към февруари 2010 г. 40% от съдържанието е озвучено на български език.