Volkswagen е новият лидер на автомобилния пазар у нас

09.08.2011 | 14:42
по статията работи: Деляна Петкова
С 20% се увеличават продажбите на коли за първите седем месеца на годината спрямо същия период на 2010 г.
Volkswagen е новият лидер на автомобилния пазар у нас

Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България публикува данни за продажбите на членовете си в периода януари - юли 2011 година.

Според доклада в този период в страната са продадени общо 12 277 нови автомобила, което е с почти 20% повече спрямо същия период на миналата година, когато продадените коли са били 10 267.

Общо продажбите на нови превозни средства, включително мотоциклети и камиони, са 13 003 при 10 710 за януари-юли 2010 г., допълват от Асоциацията.

Анализът показва, че в челото на класацията за продажби на автомобилния пазар у нас има размествания - марката Toyota е детронирана от първото място, което заемаше миналата година, а новият лидер е Volkswagen. Вносителите на тази марка са реализирали 1 449 продажби спрямо 896 за същия период на миналата година и вече имат пазарен дял в размер на 11.8%.

Японският производител Toyota отчита спад в рамките на 9.78% за периода януари-юли 2011 г. Компанията-вносител на марката е продала 1 033 нови автомобила при 1 145 за същия период на миналата година. Всъщност Toyota не заема и второто място по продажби - марката държи 8.4% от пазара у нас, с което заема трета позиция.

На второ място се нарежда Ford за първите седем месеца на годината у нас са продадени 1 120 нови автомобила с тази марка. Увеличението спрямо миналата е година е от 108 автомобила, което представлява ръст от почти 10.7%. Вносителите на тази марка държат 9.12% от българския пазар на автомобили.

Силен ръст през тази година записват вносителите на Skoda. Компанията вече има пазарен дял от 7.36% с 903 продадени автомобила. Изменението спрямо същия период на миналата година е в рамките на 42 на сто.

Стабилни остават позициите на Peugeot компанията реализира 909 продажби, с което държи пазарен дял от 7.4%. Сред водещите компании на нашия пазар са още и вносителите на Opel и Dacia.

Тук е мястото да се отбележи, че в статистиката на Асоциацията не са включени продажбите на Hyundai. Южнокорейската марка е сред търсените на нашия пазар.

По данни на вносителите, в наблюдавания период у нас са продадени 254 нови мотоциклета. Най-голям е делът на Peugeot, които са продали 125 мотопеда. Компанията държи 49.2% от пазара в този сегмент. Продадени са 12 мощни мотора (над 1000 куб. см), като най-много мотори от този клас са продали вносителите на BWM общо 9.

За седемте месеца на 2011 г. са продадени и 726 нови камиона, като най-търсени са били моделите на Mercedes. Компанията държи 35.2% пазарен дял у нас. DAF също е с добри позиции – от януари до юли тази година са продадени 157 камиона от тази марка. На трето място по продажби е MAN със 102 продадени камиона.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...