Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България публикува данни за продажбите на членовете си в периода януари - юли 2011 година.
Според доклада в този период в страната са продадени общо 12 277 нови автомобила, което е с почти 20% повече спрямо същия период на миналата година, когато продадените коли са били 10 267.
Общо продажбите на нови превозни средства, включително мотоциклети и камиони, са 13 003 при 10 710 за януари-юли 2010 г., допълват от Асоциацията.
Анализът показва, че в челото на класацията за продажби на автомобилния пазар у нас има размествания - марката Toyota е детронирана от първото място, което заемаше миналата година, а новият лидер е Volkswagen. Вносителите на тази марка са реализирали 1 449 продажби спрямо 896 за същия период на миналата година и вече имат пазарен дял в размер на 11.8%.
Японският производител Toyota отчита спад в рамките на 9.78% за периода януари-юли 2011 г. Компанията-вносител на марката е продала 1 033 нови автомобила при 1 145 за същия период на миналата година. Всъщност Toyota не заема и второто място по продажби - марката държи 8.4% от пазара у нас, с което заема трета позиция.
На второ място се нарежда Ford – за първите седем месеца на годината у нас са продадени 1 120 нови автомобила с тази марка. Увеличението спрямо миналата е година е от 108 автомобила, което представлява ръст от почти 10.7%. Вносителите на тази марка държат 9.12% от българския пазар на автомобили.
Силен ръст през тази година записват вносителите на Skoda. Компанията вече има пазарен дял от 7.36% с 903 продадени автомобила. Изменението спрямо същия период на миналата година е в рамките на 42 на сто.
Стабилни остават позициите на Peugeot – компанията реализира 909 продажби, с което държи пазарен дял от 7.4%. Сред водещите компании на нашия пазар са още и вносителите на Opel и Dacia.
Тук е мястото да се отбележи, че в статистиката на Асоциацията не са включени продажбите на Hyundai. Южнокорейската марка е сред търсените на нашия пазар.
По данни на вносителите, в наблюдавания период у нас са продадени 254 нови мотоциклета. Най-голям е делът на Peugeot, които са продали 125 мотопеда. Компанията държи 49.2% от пазара в този сегмент. Продадени са 12 мощни мотора (над 1000 куб. см), като най-много мотори от този клас са продали вносителите на BWM – общо 9.
За седемте месеца на 2011 г. са продадени и 726 нови камиона, като най-търсени са били моделите на Mercedes. Компанията държи 35.2% пазарен дял у нас. DAF също е с добри позиции – от януари до юли тази година са продадени 157 камиона от тази марка. На трето място по продажби е MAN със 102 продадени камиона.