Водещият европейски автомобилостроител Volkswagen съобщи, че чистите му печалби за второто тримесечие и първата половина на годината са се утроили. Акциите на компанията по обед обаче се търгуваха
на значително по-ниски цени, съобщава АФП, цитирана от БГНЕС.
Германският гигант обяви в комюнике, че чистите му печалби за трите месеца от април до юни са скочили на 4.784 млрд. евро от 1.351 млрд. за същия периода през изминалата година. Печалбите от януари
до юни пък се повишили на 6.496 млрд. евро от 1.824 млрд. за същите месеци през 2010.
Продажбите на марката през второто тримесечие са близо 40.3 млрд. евро, което е ръст от 21.5% на годишна база. А за първата половина на 2011 г. продажбите са са достигнали 77.8 млрд. евро.
Според председателя Мартин Винтеркорн, причината за силните резултати е "текущото силно търсене на стратегически важните пазари, което осигурява (на компанията) попътен вятър". Той обаче предупреди, че "идните месеци ще бъдат предизвикателни за Volkswagen и ще изискват да се работи усърдно, за да се поддържа това високо ниво".