Под заглавие "България иска повече туристи" американското издание Wall Street Journal ("Уолстрийт джърнъл") публикува статия на журналистите Ник Скрекас и Том Мъд, посветена на туризма в България.
Туристическият сектор в България дава 8,7 процента от брутния вътрешен продукт на страната, но тя все още има проблеми с достигането на по-високо качеството в тази област. Хората от туристическия бранш се оплакват от тежката зависимост от туристическите мега комплекси, работещи на принципа "всичко включено в цената" /all inclusive/, от недостатъчно доброто обслужване и от изхабената инфраструктура, отбелязват авторите на статията, цитирани от БТА
В последните 10 години се говореше много за българския туризъм, насочен към лова, голфа, карането на ски, културните и природните забележителности. Масовият туризъм обаче все още си остава основен елемент в туристическия бранш, защото другите форми на туризъм страдат от липсата на държавна организация, от лошото управление на културните обекти и от недостатъчната реклама, пишат двамата журналисти. Те цитират Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценка на туризма, който казва, че закъсненията в строежа на нови магистрали - поради корупцията или липсата на опит от страна на правителствата и местните власти, е създало значителен дисбаланс, имайки предвид капацитета на новопостроените хотели.
Общо 2,1 млн. туристи са посетили България през първата половина на 2010 г. Това е с 1,9 процента повече в сравнение със същия период на 2009 г. Но всеки 9 от 10 туристи идват в България през лятото - нещо, което българският премиер Бойко Борисов се надява да успее да промени, пишат журналистите и добавят, че миналата седмица той е наредил на министрите да разработят стратегия за развитие на културния туризъм, след като в Созопол археолози откриха мощи, за които се смята, че са на Свети Йоан Кръстител.
Забелязват се и други признаци, че се работи за промяна, отбелязва "Уолстрийт джърнъл". В София занемарените сгради в неокласически стил сега са обновявани, както направиха в Прага през 90-те години на миналия век. Мрачните блокове от съветски тип постепенно се заменят от модерни сгради от стомана и стъкло.Като пример се посочва и бившата сграда на Техническия университет в София, днес превърната в музей, наречен българския Лувър. Като друг пример за подобряване на инфраструктурата с цел привличане на повече туристи се посочва и скоростната жп линия, която ще свързва София с Пловдив и Бургас и която трябва да бъде завършена през 2012 г.
Очаква се подобрение и в подготовката на хората, работещи в туризма, защото идва ново поколение, което има други перспективи и знае езици.