You Tube се превръща в хъб за новини

16.07.2012 | 14:24
по статията работи: Елица Елефтерова
Почти една трета от най-гледаните новинарски видео материали идват от потребителите
You Tube се превръща в хъб за новини
Снимка: youtube

Сайтът за споделяне на съдържание YouTube се превръща в една от основните платформа за новини, в която потребителите все повече търсят видео материали, заснети от очевидци на големи събития и природни бедствия, информира AP. Това стана ясно от направено ново проучване на мрежата.

Проучването е направено от американския изследователски център Pew. Неговите експерти са следили в продължение на 15 месеца най-популярните новинарски видео материали в притежавания от Google сайт. Те открили, че макар гледаемостта нa телевизионни новини все още лесно да надминава това в YouTube, то потребителският интерес към сайта непрекъснато расте.

"Тази платформа ни демонстрира нов вид видео журналистика", коментира Ейми Митчел – заместник директор в Pew. ”При нея връзката между новинарските организации и гражданите е по-динамична и многостранна отколкото сме виждали преди в повечето други платформи".

Проучването сочи, че почти една трета от най-гледаните новинарски видео материали идват от потребителите. Над половината клипове са създадени от новинарски организации, но кадрите в тях често отново са направени от потребителите.

За изследвания период между януари 2011 и март 2012 г. японското земетресение и цунами са били сред най-гледаните събития. Сред тях най-предпочитани са били кадрите от камерите за наблюдение, от професионалните новинарски екипи и тези, заснети от японската брегова охрана.

Сред останалите теми, грабнали вниманието на потребителите, са изборите в Русия, протестите в Близкия изток, смъртоносното падане на сцена на открито в Индиана и потъването на италианския круизен кораб Коста Конкордия.

Резултатите от изследването описват причини за притеснения и поощряване на традиционните новинарски формати. Наред с аматьорските кадри на очевидци потребителите са не по-малко склонни да разпространяват и професионално направено съдържание. Така в YouTube двата вида новинарско съдържание се допълват взаимно, което създава атмосфера на автентичност.

Сред най-гледаните видео материали били тези на сравнително новата руска новинарска мрежа Russia Today, както и на Fox News, като над половината от тези репортажи срещали сурова критика в мрежата, сочат резултатите от проучването.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...