ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 289 ОТ 20 ОКТОМВРИ 2011 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА РЕГИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ И БЛАГОУСТРОЙСТВОТО, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 271 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2009 Г. (ДВ, БР. 94 ОТ 2009 Г.)

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 289 ОТ 20 ОКТОМВРИ 2011 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА РЕГИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ И БЛАГОУСТРОЙСТВОТО, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 271 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2009 Г. (ДВ, БР. 94 ОТ 2009 Г.)

В сила от 25.10.2011 г.
Обн. ДВ. бр. от 25 Октомври 2011г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В думата "трима" се заменя с "четирима".
§ 2. се изменя така:
"Чл. 7. (1) Министърът образува на свое пряко подчинение политически кабинет, който го подпомага при формулирането и разработването на конкретни решения за провеждане на правителствената политика в сферата на неговите правомощия, както и при представянето на тази политика пред обществото.
(2) Политическият кабинет има съвещателни, информационни и аналитични функции, в изпълнение на които:
1. подпомага министъра при изготвянето на решения, осигуряващи провеждането на правителствената политика в сферата на правомощията му;
2. осъществява връзките на министъра и на министерството с другите органи на държавното управление, както и със законодателната власт;
3. отговаря за представянето на решенията на министъра и за довеждането им до знанието на обществеността;
4. организира и осъществява връзките на министъра с обществеността.
(3) Политическият кабинет осъществява съвещателните си функции чрез провеждане на заседания под ръководството на министъра.
(4) На заседанията на политическия кабинет могат да присъстват и експерти, включени в състава му, както и специално поканени за становище държавни служители.
(5) Работата на политическия кабинет се подпомага от експертни и технически сътрудници."
§ 3. се изменя така:
"Чл. 8. (1) Началникът на политическия кабинет организира работата на политическия кабинет на министъра.
(2) Началникът на политическия кабинет може да участва в съвещанията, ръководени от началника на политическия кабинет на министър-председателя.
(3) Началникът на политическия кабинет координира подготовката на работната програма на министъра.
(4) Началникът на политическия кабинет организира връзките на министъра с другите членове на Министерския съвет, с другите държавни органи и с органите на местното самоуправление, с политически и обществени организации и с граждани.
(5) Началникът на политическия кабинет организира и контролира работата на съветниците, експертите и техническите сътрудници към политическия кабинет."
§ 4. В се правят следните изменения:
1. Думите "дирекция "Европейска координация, връзки с обществеността и анализи" се заменят с "дирекция "Европейска координация, връзки с обществеността и протокол".
2. Точка 10 се отменя.
§ 5. В думите "дирекция "Европейска координация, връзки с обществеността и анализи" се заменят с "дирекция "Европейска координация, връзки с обществеността и протокол".
§ 6. В се правят следните изменения:
1. Алинея 1 се изменя така:
"(1) Министерството е структурирано в 4 главни дирекции, 17 дирекции и инспекторат."
2. В ал. 2 числото "641" се заменя с "650".
§ 7. се изменя така:
"Чл. 15 (1) Главният секретар осъществява административното ръководство на администрацията на министерството в изпълнение на законите.
(2) Главният секретар ръководи, координира и контролира функционирането и дейността на администрацията, като:
1. осъществява изрично делегираните му от министъра с писмена заповед правомощия;
2. организира разпределянето на задачите за изпълнение между административните звена в министерството;
3. създава условия за нормална и ефективна работа на звената в министерството;
4. осъществява общия контрол за изпълнението на възложените задачи;
5. осъществява вътрешноведомствената организация на работа на администрацията, за което може да издава заповеди;
6. контролира и отговаря за работата с документите, за съхраняването им и за опазването на класифицираната информация;
7. ръководи, координира и контролира подготовката на становища на министъра по материали за заседания на Министерския съвет;
8. координира и контролира дейността по управлението на държавната собственост, предоставена на министерството;
9. осъществява координация и контрол в процеса на подготовката и изпълнението на бюджета и отговаря за законосъобразното и целесъобразното разходване на средствата по бюджета на министерството;
10. координира и контролира дейностите по управление на човешките ресурси в министерството;
11. координира и контролира дейностите в областта на информационните технологии и системи в министерството;
12. организира дейностите по подготовката на министерството за работа във военно време, при управление при кризи и по защита при бедствия;
13. осъществява и други дейности, възложени му от министъра."
§ 8. В раздел ІІІ се правят следните изменения:
1. В наименованието думите "дирекция "Инспекторат" се заменят с "Инспекторат".
2. В :
а) думите "дирекция "Инспекторат" се заменят с "Инспекторат";
б) точка 9 се изменя така:
"9. изпраща информация до Комисията за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси съгласно Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси;".
§ 9. В се правят следните изменения:
1. Точка 2 се изменя така:
"2. дирекция "Финансово-стопански дейности;".
2. Точка 4 се изменя така:
"4. дирекция "Европейска координация, връзки с обществеността и протокол;".
§ 10. В се правят следните изменения:
1. Думите "Дирекция "Финанси и управление на собствеността" се заменят с "Дирекция "Финансово-стопански дейности".
2. В т. 3:
а) буква "е" се изменя така:
"е) организира и осъществява контрол за ефективното стопанисване и управление на движимото имущество - собственост на министерството;"
б) буква "и" се отменя.
§ 11. В думите "дирекция "Европейска координация, връзки с обществеността и анализи" се заменят с "дирекция "Европейска координация, връзки с обществеността и протокол".
§ 12. В се отменя.
§ 13. В се правят следните изменения:
1. Точка 5 се изменя така:
"5. дирекция "Европейски инфраструктурни проекти и благоустройствени дейности;".
2. Точка 11 се изменя така:
"11. дирекция "Водоснабдяване и канализация;".
§ 14. В се правят следните допълнения:
1. Създава се т. 2:
"2. организира и ръководи процеса на програмиране на Оперативната програма за регионално развитие по линия на политиката за сближаване на Европейския съюз."
2. В ал. 4 след думите "ал. 1" се поставя запетая и се добавя "т. 1".
§ 15. В се създават т. 6 и 7:
"6. функциите на Програмен оператор съгласно Меморандума за разбирателство по Норвежкия финансов механизъм с програмна област 25: Изграждане на капацитет и институционално сътрудничество с норвежки публични институции, местни и регионални власти;
7. функциите на Подкрепящо звено на Министерството на културата в качеството му на Програмен оператор съгласно Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство с програмна област: Консервация и възстановяване на културно и природно наследство и стимулиране на разнообразието в културата и изкуството в рамките на европейското културно наследство."
§ 16. В се правят следните изменения и допълнения:
1. Буква "а" се изменя така:
"а) организира работата по изпълнение на мерките от Програмата за изпълнение на Стратегията за децентрализация и подпомага експертно дейността на Съвета по административна реформа (САР) при изпълнение на функциите му в областта на децентрализацията;".
2. В буква "г" абревиатурата "СДДУ" се заменя със "САР и изготвя проекта на ежегоден доклад за изпълнение на Стратегията за децентрализация на държавното управление".
3. Буква "з" се изменя така:
"з) подпомага поддържането и актуализацията на Единния класификатор на административно-териториалните и териториалните единици и на Националния регистър на населените места и осъществява дейностите по създаването, поддържането и съхраняването на регистър на агломерациите по Закона за защита от шума в околната среда;".
4. Създава се буква "п":
"п) осъществява функции на Секретариат на Комисията за присъждане на етикета за иновации и добро управление на местно ниво."
§ 17. В се правят следните изменения и допълнения:
1. Думите "Европейски инфраструктурни проекти" се заменят с "Европейски инфраструктурни проекти и благоустройствени дейности".
2. Създават се т. 14 - 29:
"14. осъществява комплекс от дейности за регистриране, мониторинг и превенция на застрашени и засегнати територии от свлачища, срутища, морска абразия, речна ерозия и неблагоприятни техногенни процеси;
15. планира и реализира инвестиционни проекти за геозащита, финансирани от републиканския бюджет;
16. създава и поддържа регистър на свлачищата по райони и информира органите на местното самоуправление за необходимостта от мерки за ограничаване на свлачищни, ерозионни и абразионни процеси;
17. контролира спазването на техническите изисквания при проектиране на строежи и съоръжения в свлачищни райони, като подготвя предварителни разрешения на постъпили за съгласуване инвестиционни намерения по реда на чл. 96, ал. 5 от Закона за устройство на територията;
18. съдейства на общините за благоустрояване на населените места, като участва в подготовката и реализацията на инвестиционни проекти, финансирани със средства от републиканския бюджет;
19. съдейства на общините, като участва в подготовката и реализацията на инвестиционни проекти в областта на инженерната инфраструктура, финансирани със средства от републиканския бюджет;
20. участва в подготовката и реализацията на програми за благоустрояване на територията и на социални проекти, финансирани със средства от международни финансови институции;
21. съдейства на общините за ликвидиране на последиците от стихийни бедствия, аварии и катастрофи, засегнали инженерно-технически съоръжения, със средства от републиканския бюджет;
22. организира, координира и участва в изпълнението на Националната програма за подобряване на жилищните условия на ромите в Република България 2005 - 2015 г.;
23. участва в състава на звена за изпълнение на проекти към други ведомства по програми, свързани с подобряване на състоянието и интеграция на малцинствени групи в неравностойно положение;
24. организира дейностите, свързани с управлението на проектите за граничните контролно-пропускателни пунктове и граничните преходи и обслужващата ги инженерна инфраструктура, финансирани със средства от републиканския бюджет;
25. участва в изпълнението на проекти, финансирани от ЕС, като изпълнява функции на звено за изпълнение на проекти по отношение на граничните контролно-пропускателни пунктове и свързаните с тях довеждащи инфраструктурни връзки;
26. изпълнява инвестиционни дейности, свързани с граничните контролно-пропускателни пунктове и граничните преходи, в съответствие с решенията на Междуведомствения съвет по въпросите на граничния контрол;
27. съдейства за изпълнението на ангажиментите на Република България по Националния план за действие за пълното прилагане на разпоредбите, на достиженията на правото от Шенген и за премахването на контрола по вътрешните граници от компетентността на министерството, свързани с граничните контролно-пропускателни пунктове и граничните преходи;
28. участва при разработването на нормативни и други административни актове, свързани с нейната дейност;
29. изпълнява и други функции от компетентността на министерството в областта на геозащитата, благоустрояването, граничните контролно-пропускателни пунктове и граничните преходи."
§ 18. се изменя така:
"Чл. 32. Дирекция "Търговски дружества и държавни предприятия":
1. подпомага министъра при изпълнението на правата и задълженията му като представител на държавата собственик в търговските дружества и в държавните предприятия;
2. подготвя актовете и документите по упражняване от министъра правото на собственост на държавата в търговските дружества и в държавните предприятия;
3. организира изпълнението на възложените задачи по отношение на държавното участие в търговските дружества и в държавните предприятия, като осъществява методическо ръководство по въпросите, свързани с финансово-икономическото състояние, счетоводната отчетност и данъчното облагане; организира предварителната подготовка и приемането от работни групи на годишните финансови отчети за съответната календарна година на търговските дружества и държавните предприятия;
4. осигурява участието на представители на държавата в общите събрания на съдружниците и на акционерите в търговските дружества с над 50 на сто държавно участие;
5. подготвя актовете за образуване, преобразуване, преструктуриране и прекратяване на търговските дружества и на държавните предприятия, включително на техните поделения, участието им в други дружества, за въвеждане на чуждестранни инвестиции и публично-частни партньорства; оказва съдействие на търговските дружества и на държавните предприятия за повишаване на конкурентоспособността им и за извършване на дейност в чужбина;
6. организира изпълнението на възложените задачи по отношение на придобиването и разпореждането с недвижими имоти, дълготрайни материални и финансови активи на търговските дружества и на държавните предприятия, както и предоставянето на недвижими имоти на ведомства и други държавни структури;
7. изготвя договорите за управление на органите на управление и контрол на търговските дружества с над 50 на сто държавно участие и на държавните предприятия и извършва мониторинг за изпълнението на правата и задълженията им;
8. извършва мониторинг върху финансово-икономическото състояние и пазарните перспективи на търговските дружества съгласно постановление на Министерския съвет, предоставя тримесечно информация в Министерството на финансите и ежегодно разработва за представяне на доклад-анализ от министъра на регионалното развитие и благоустройството до министър-председателя;
9. извършва обработка на финансовите отчети на търговски дружества с над 50 на сто държавно участие, изготвя анализ - годишно и по тримесечия, и го предоставя за информация на ръководството на министерството;
10. изпълнява задачите по преструктуриране на търговските дружества от сектор ВиК с държавно или държавно-общинско участие, произтичащи от Закона за водите, като отговаря за него и го координира; отговаря и за:
а) оценката на финансово-икономическата ефективност от въвеждането на модели за публично-частно партньорство при предоставяне на ВиК услуги;
б) създаването, поддържането и актуализирането на информация и данни за активите - публична държавна, публична общинска и корпоративна собственост, управлявани от В и К операторите;
в) участието във ведомствени и междуведомствени работни групи при разработването и актуализацията на нормативната уредба в отрасъл ВиК, на концепции и стратегии за развитие на отрасъла;
г) създаване на финансово-икономически механизми, осигуряващи възможности на всеки ВиК оператор за участие при съфинансиране на проекти, свързани с ВиК инфраструктурата, финансирани със средства от Кохезионния фонд на ЕС, и за изпълнение на инвестиционните програми към бизнес плановете;
д) участието съвместно с Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) при обсъждане цените на ВиК услугите за отделните оператори;
11. организира провеждането на политиката на министерството по отношение на търговските дружества и държавните предприятия, обявени в ликвидация и несъстоятелност, относно назначаване и освобождаване на ликвидатори и тяхната дейност, процесите за осребряване на имуществото и покриване на задълженията към кредиторите, приключването на ликвидациите и заличаването на дружествата от търговския регистър;
12. подпомага дейността на одитните комитети в търговските дружества от сектор ВиК, създадени съгласно Закона за независимия финансов одит, като изготвя решения за избор на членове на одитните комитети и осъществява мониторинг на дейността и функционирането им чрез представяните от тях годишни доклади;
13. координира дейността, организира и участва в заседанията на отрасловия съвет за тристранно сътрудничество и свързаните с него помощни консултативни органи и работни групи:
а) свързани с прилагането на Закона за здравословни и безопасни условия на труд;
б) при приемането на решения за минималните осигурителни доходи по квалификационни групи професии и специалности в икономическите дейности "строителство", "събиране, пречистване и разпределение на вода" и "строителство на пътища, самолетни писти и спортни съоръжения";
14. осъществява методическо ръководство, организация и контрол по въпросите, касаещи професионалната квалификация и преквалификация на техническия персонал, ангажиран от ВиК операторите;
15. осъществява контакти и координация с органите на Агенцията за държавна финансова инспекция във връзка с постъпващите в дирекцията доклади за финансова инспекция, както и с Националната агенция за приходите и с Националния осигурителен институт;
16. осигурява контакти и координация с органите на Министерството на вътрешните работи, следствените органи и прокуратурата и подготвя документите за предявяване на искове срещу органите за управление и контрол в търговските дружества и в държавните предприятия и за назначаването на представител за водене на процес срещу тях;
17. поддържа и актуализира регистър на търговските дружества с държавно участие и на държавните предприятия в съответствие с нормативната уредба;
18. създава и поддържа регистър с досиета на недвижимите имоти на търговските дружества и на държавните предприятия;
19. подпомага министъра при изпълнение на задълженията му, произтичащи от чл. 18 на отменения Закон за преобразуване и приватизация на държавни и общински предприятия относно въпросите за определяне дела на правоимащите лица, и води регистър по чл. 6, ал. 9 ЗОСОИ, като предоставя информация по отношение на наличието/липсата на реституционни претенции, обезщетения с акции/дялове и подготвя кореспонденцията във връзка с промяната на обстоятелствата по реституционни преписки;
20. съхранява и носи отговорност за цялата документация на сделките по раздържавяването след тяхното приключване, за документите, получени като платежни средства, и на заложните джира и предоставя информация на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, на органите на съда, прокуратурата и на полицията по тяхно искане."
§ 19. В се правят следните изменения и допълнения:
1. В т. 1 думата "общо" се заменя с "методическо".
2. В т. 6 буква "г" се изменя така:
"г) организира и провежда търгове за учредяване на ограничени вещни права върху имоти - частна държавна собственост, чиято данъчна оценка е над 500 хил. лв.;".
3. Създават се т. 9 и 10:
"9. организира, отговаря и осъществява контрол за правилното, законосъобразното и ефективното ползване и управление на недвижимите имоти, предоставени на министерството;
10. предлага предприемане на разпоредителни действия по отношение на недвижимите имоти на министерството с оглед постигане на максимална ефективност."
§ 20. се изменя така:
"Чл. 36. Дирекция "Технически правила и норми":
1. подпомага министъра при осъществяването на държавната политика по разработването на нормативни актове (издавани самостоятелно или съвместно с други компетентни министри) в областта на проектирането, изпълнението, експлоатацията и разрушаването на строежите и тяхното хармонизиране с правото на Европейския съюз с оглед създаване на условия за изграждането на безопасни, енергоефективни и достъпни строежи с устойчиво използване на природните ресурси;
2. подпомага министъра при провеждането на държавната политика по оценяване съответствието на строителните продукти съгласно Директива 89/106/ЕИО на Съвета от 21 декември 1998 г. за хармонизиране на законите, наредбите и административните разпоредби на страните членки по отношение на строителните продукти, оценяване и проверка на постоянството на експлоатационните показатели на строителните продукти съгласно Регламент (ЕС) № 305/2011 на Европейския парламент и на Съвета от 9 март 2011 г. за определяне на хармонизирани условия за предлагането на пазара на строителни продукти и за отмяна на Директива 89/106/ЕИО на Съвета от 21 декември 1998 г. за хармонизиране на законите, наредбите и административните разпоредби на страните членки по отношение на строителните продукти и прилагането на национална система за оценяване на съответствието, оценяване и проверка на постоянството на експлоатационните показатели на строителните продукти, за които все още няма хармонизирани технически спецификации;
3. организира и ръководи цялостната дейност по прилагането на Директива 89/106/ЕИО и Регламент (ЕС) № 305/2011;
4. организира и ръководи разработването на техническите нормативни актове по т. 1, извършва мониторинг и анализ по прилагането им и определя нови изисквания по отношение на безопасността на строежите, на здравето, дълготрайността, икономията на енергия, опазването на околната среда и аспектите от икономически и обществен интерес, като се отчитат съществените характеристики на строителните продукти, и координира взаимната им съгласуваност с цялостната дейност в областта на инвестиционното проектиране и строителство;
5. координира предоставянето на проектите на технически нормативни актове на министерството за нотифициране пред ЕК;
6. изпълнява функциите на орган, отговорен за уведомяване и провеждане на необходимите процедури за оценка и нотифициране пред ЕК и държавите - членки на ЕС, за органи, оправомощени да изпълняват задачи като трети страни в процеса на оценяване и проверка на постоянството на експлоатационните показатели на строителните продукти в съответствие с Регламент (ЕС) № 305/2011;
7. изпълнява функциите на звено за контакт относно продукти в строителството в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) № 305/2011, предоставящо информация относно националните изисквания, приложими за предвидената употреба на всеки строителен продукт;
8. определя национални нива на безопасност на сградите и съоръженията и технически класове на строителните продукти по отношение на носимоспособността, огнеустойчивостта, дълготрайността и др. на конструкциите на строежите за прилагането на европейските кодове за проектиране на строителни конструкции;
9. осигурява ръководство на научноизследователската дейност, необходима за изработване на националните разпоредби за въвеждане и прилагане на европейските стандарти и норми;
10. представлява министерството и участва в национални органи по акредитация, метрология и стандартизация, участва в работни групи по европейска интеграция и в технически комитети по стандартизация към Българския институт за стандартизация и изработва становища по проекти на европейски стандарти с оглед прилагането им в техническите подзаконови нормативни актове;
11. организира и разработва механизми и правила за прилагане на Регламент (ЕС) № 305/2011: процедури за оценка, контрол и нотифициране на органи, правила за определяне на национални изисквания за експлоатационните показатели на строителните продукти и механизми за предоставяне на тази информация;
12. организира и осъществява общо ръководство на лицата за оценяване на съответствието, на органите за оценяване и проверка на постоянството на експлоатационните показатели на строителните продукти и на органите за техническо оценяване и провежда постоянен контрол върху дейността им;
13. организира, координира и ръководи дейността за определяне на национални изисквания към експлоатационните показатели на строителните продукти, за деклариране на нива, класове или гранични нива във връзка с предвидената им употреба, преди да бъдат предоставени на българския пазар;
14. предоставя информация за националните изисквания за деклариране на експлоатационни показатели на строителните продукти във връзка с тяхната предвидена употреба преди пускането/предоставянето им на българския пазар;
15. представлява министерството в Постоянния комитет по строителство съгласно Регламент (ЕС) № 305/2011, изработва и съгласува позиции на Република България по обсъжданите въпроси, изработва становища по обсъжданите решения, мандати и стандарти;
16. участва в работна група "Техническа хармонизация" към Съвета на Европа и изготвя национални позиции по проекти на европейски актове, свързани с прилагането на Регламент (ЕС) № 305/2011; участва и изготвя информация и становища в AdCo групата по прилагане на Директива 89/106/ЕИО за строителните продукти;
17. изработва становища по нормативни актове на други ведомства и за прилагане на нормативните актове от компетентността на министерството; оказва методическо ръководство за прилагане на техническата нормативна уредба и за популяризирането й;
18. проучва и изготвя отговори на предложения, запитвания и писма на физически и юридически лица по въпроси, свързани с прилагането на техническата нормативна уредба;
19. извършва техническа и стилова редакция за обнародване на нормативните актове в "Държавен вестник"."
§ 21. се изменя така:
"Чл. 37. Дирекция "Водоснабдяване и канализация":
1. подпомага министъра при провеждане на държавната политика в отрасъл "Водоснабдяване и канализация" на национално ниво;
2. разработва стратегия за развитие и управление на водоснабдяването и канализацията в Република България с основните цели, приоритетите, етапите и необходимите средства и източниците на финансиране за изграждане и развитие на ВиК системите и за повишаване качеството на ВиК услугите;
3. разработва нормативни и подзаконови нормативни актове, свързани с развитието и управлението на водоснабдяването и канализацията;
4. координира планирането и управлението на ВиК системите на национално ниво;
5. дава методически указания за разработването на регионалните генерални планове на ВиК системите и генералните планове на агломерации над 10 000 еквивалентни жители, на ВиК системите и инвестиционните програми към тях;
6. осигурява обединяването на регионалните генерални планове на ВиК системите в сборен документ на национално ниво за нуждите на управление на отрасъл ВиК;
7. дава методически указания на асоциациите по ВиК, на местни и териториални власти във връзка със стратегията за развитие на отрасъла, управлението, планирането и развитието на ВиК системите и предоставяне на ВиК услугите;
8. оказва методическа помощ на ВиК операторите при вземането на технологични и технически решения по въпроси, свързани с предоставяне на ВиК услугите;
9. подпомага и контролира дейностите на ВиК операторите по изпълнение на задълженията им във връзка с проекти за водоснабдяване и канализация;
10. разработва и реализира мерки за изграждане и укрепване на административния капацитет на структурите, участващи в реформата на отрасъл "Водоснабдяване и канализация";
11. осъществява комуникация и координация с Министерството на околната среда и водите, Централното координационно звено към Министерския съвет, Европейската комисия, международни финансови институции, ДКЕВР, областните администрации, общините, ВиК операторите, асоциациите по ВиК във връзка с изпълнението на дейностите по осъществяване на реформата в отрасъла;
12. създава и поддържа Единна информационна система на ВиК услугите като подсистема към Единната информационна система за управление на регионалното развитие и подпомага и координира действията на ВиК операторите по създаване, разработване и развитие на информационни системи на ВиК мрежите на населените места, както и събирането на бази данни за създаване на модели на водоснабдителните и канализационните системи на съответните територии;
13. създава и поддържа регистър на асоциациите по ВиК и ВиК операторите;
14. изготвя становища, предложения и позиции до министъра във връзка със стратегически документи, разработени от други ведомства, институции, структури, касаещи развитието на ВиК отрасъла, управлението, поддържането и разширението на ВиК инфраструктурата;
15. планира и реализира инвестиционни проекти за реконструкция, модернизация и изграждане на водоснабдителни и канализационни системи и съоръжения, финансирани от държавния бюджет;
16. управлява проекти, свързани с водоснабдяването и канализацията, финансирани от международни финансови институции;
17. осъществява и координира съвместни програми и проекти с други ведомства и юридически лица с нестопанска цел в областта на водоснабдяването и канализацията;
18. координира и контролира проектирането и изграждането на санитарно-охранителни зони около питейните водоизточници и съоръженията за питейно-битово водоснабдяване;
19. координира действията по събиране на информация, свързана с водоснабдяването и канализацията, при ликвидиране на последиците от стихийни бедствия, аварии и катастрофи;
20. участва в работни групи и осъществява координация при създаването на публично-частни партньорства при предоставяне на ВиК услуги;
21. осигурява информация и публичност на държавната политика за развитие на водоснабдяването и канализацията;
22. участва в организирането и провеждането на тръжни процедури по управляваните проекти в съответствие с изискванията на българското законодателство, ЕК и международните финансови институции."
§ 22. В се създават т. 12 - 14:
"12. подпомага министъра при:
а) осъществяване на държавната политика за развитието на пътната инфраструктура, за разработването на проект на стратегия за развитие на пътната инфраструктура и средносрочна програма за изпълнението й;
б) осъществяване на контролните му функции по чл. 21, ал. 4 от Закона за пътищата;
в) осъществяване на дейности, свързани с подготовката за внедряването на система за събиране на такси за ползване на пътна инфраструктура на базата на изминато разстояние;
13. подпомага министъра при подготовката на предложения за утвърждаване на промени в списъка на общинските пътища по чл. 3, ал. 4 от Закона за пътищата;
14. подава своевременна информация в информационната система за управление и наблюдение на структурните инструменти на Европейския съюз и България (ИСУН) за проекти по "Техническа помощ" на Оперативна програма "Транспорт", за които бенефициент е Министерството на регионалното развитие и благоустройството."
§ 23. В се изменя така:
"7. проучва, анализира и изготвя отговори на запитвания и предложения, свързани с жилищната политика;".
§ 24. се изменя така:
"Приложение към чл. 13, ал. 3
Численост на персонала в организационните структури и административните звена на Министерството на регионалното развитие и благоустройството - 650 щатни бройки
Политически кабинет 12
в т.ч.:  
съветници, експерти и технически 6
сътрудници  
Инспекторат 8
Финансови контрольори 2
дирекция "Вътрешен одит" 10
Представител в Постоянното пред- 2
ставителство на Република България  
към Европейския съюз в Брюксел  
Главен секретар 1
Обща администрация 121
в т.ч.:  
дирекция "Административна" 24
дирекция "Финансово-стопански 42
дейности"  
дирекция "Правна" 19
дирекция "Европейска координация, 9
връзки с обществеността и протокол"  
дирекция "Сигурност" 11
дирекция "Информационни и кому- 6
никационни системи"  
дирекция "Обществени поръчки" 10
Специализирана администрация 494
в т.ч.:  
Главна дирекция "Гражданска регистра- 104
ция и административно обслужване"  
Главна дирекция "Програмиране на 163
регионалното развитие"  
Главна дирекция "Управление на 69
териториалното сътрудничество"  
Главна дирекция "Стратегическо 36
планиране на регионалното развитие и  
административно-териториално  
устройство"  
дирекция "Европейски инфраструктурни 25
проекти и благоустройствени дейности"  
дирекция "Търговски дружества и 11
държавни предприятия"  
дирекция "Държавна собственост" 12
дирекция "Концесии" 13
дирекция "Устройство на територията" 15
дирекция "Технически правила и норми" 13
дирекция "Водоснабдяване и 11
канализация"  
дирекция "Пътни проекти" 11
дирекция "Жилищна политика" 11".
§ 25. В от Постановление № 271 на Министерския съвет от 2009 г. за приемане на Устройствен правилник на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (обн., ДВ, бр. 94 от 2009 г.; изм. и доп., бр. 102 от 2010 г. и бр. 52 от 2011 г.) се правят следните изменения:
1. В т. 2 числото "1530" се заменя с "1524".
2. В т. 3 числото "422" се заменя с "419".
§ 26. В от Правилника за структурата, дейността и организацията на работа на Агенция "Пътна инфраструктура", приет с Постановление № 295 на Министерския съвет от 2009 г. (обн., ДВ, бр. 100 от 2009 г.; изм. и доп., бр. 102 от 2010 г. и бр. 52 от 2011 г.), се правят следните изменения:
1. В наименованието числото "1530" се заменя с "1524".
2. На ред "Централна администрация" числото "319" се заменя с "318".
3. На ред "Областни пътни управления" числото "1151" се заменя с "1146".
§ 27. В , приет с Постановление № 5 на Министерския съвет от 2010 г. (обн., ДВ, бр. 7 от 2010 г.; изм., бр. 3 от 2011 г.), се правят следните изменения:
1. В числото "422" се заменя с "419".
2. В :
а) в наименованието числото "422" се заменя с "419";
б) на ред "Специализирана администрация" числото "384" се заменя с "381";
в) на ред "Регионални дирекции за национален строителен контрол (РДНСК)" числото "324" се заменя с "321".
§ 28. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив