Устройствен правилник на Изпълнителната агенция за насърчаване на търговията към министъра на икономиката (отм.)

МС

Държавен вестник брой: 81

Година: 2004

Орган на издаване: МС

Дата на обнародване: 06.01.2005

Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл.1. С правилника се определят дейността, структурата, организацията на работа и съставът на Изпълнителната агенция за насърчаване на търговията към министъра на икономиката, наричана по-нататък "агенцията".
Чл.2. Изпълнителната агенция за насърчаване на търговията организира и координира дейността на държавните органи, обществените организации, сдруженията с нестопанска цел, органите на местното самоуправление и на други юридически лица в областта на насърчаване на търговията.
Чл.3. Агенцията е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище София и е второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на икономиката.
Чл.4. (1) Издръжката на агенцията се формира от субсидии от държавния бюджет и от приходи от собствена дейност.
(2) Приходите от собствена дейност се набират от:
1. предоставяне на услуги в областта на информационното обслужване, даване на експертни оценки и консултации, методическа помощ за обучение и външнотърговска квалификация;
2. издаване и разпространение на каталози, периодични бюлетини, брошури, доклади, разработки и други специализирани издания в областта на външнотърговските отношения;
3. участие в международни програми, проекти и споразумения;
4. издаване и заверяване на справки, свидетелства, удостоверения, сертификати и др. документи за състоянието на български фирми - износители, вносители и дистрибутори, за чуждестранни купувачи, за произхода на стоки и др.;
5. услуги, извършвани от задграничните представителства на българската икономика към агенцията;
6. дарения;
7. наем на движимо и недвижимо имущество;
8. други дейности и услуги, възложени с нормативен акт.

Глава втора
СТРУКТУРА И ДЕЙНОСТ НА АГЕНЦИЯТА

Чл.5. (1) Агенцията се ръководи и представлява от изпълнителен директор.
(2) Договорът с изпълнителния директор на агенцията се сключва, изменя и прекратява от министъра на икономиката съгласувано с министър-председателя.
Чл.6. (1) Изпълнителният директор:
1. ръководи, координира и контролира изпълнението на функциите и задачите на агенцията, както и връзките й с другите държавни институции;
2. представлява агенцията;
3. сключва договори, свързани с осъществяването на дейността на агенцията;
4. изготвя и представя на министъра на икономиката ежегоден доклад за дейността на агенцията;
5. носи отговорност за управлението на бюджета на агенцията и за законосъобразното и целесъобразното разходване на бюджетните средства;
6. определя и организира провеждането на информационната политика, като осигурява публичност и прозрачност на дейността на агенцията;
7. утвърждава структурата на административните звена, длъжностните характеристики на работещите в администрацията, поименното разписание на длъжностите и работните заплати, вътрешните правила за работна заплата, както и други вътрешни правила, възложени с нормативен акт;
8. назначава, освобождава и налага дисциплинарни наказания на държавните служители в агенцията;
9. сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията;
10. командирова работещите в агенцията;
11. участва в разработването на стратегии, планове и програми за насърчаване на търговията;
12. участва в работни групи, консултативни и други органи и в международни организации;
13. разпределя служебните преписки между ръководителите на административните звена;
14. осъществява и други дейности по управлението на агенцията.
(2) Функциите на изпълнителния директор в негово отсъствие се изпълняват от определен от него със заповед ръководен служител на агенцията за всеки конкретен случай и за срока на отсъствието.
Чл.7. (1) Административното ръководство на административните звена на агенцията се осъществява от главен секретар, който се назначава от изпълнителния директор за срок 5 години.
(2) Главният секретар:
1. осъществява административното ръководство на администрацията на агенцията в изпълнение на законните разпореждания на изпълнителния директор и за точното спазване на изискванията на нормативните актове;
2. представлява агенцията в случаите, когато изрично е упълномощен от изпълнителния директор;
3. организира и координира разпределението на задачите за изпълнение между административните звена на агенцията;
4. координира оперативното изпълнение на общите задачи, възложени на общата и специализираната администрация;
5. осъществява общ контрол за изпълнението на задачите;
6. създава условия за нормална и ефективна работа на звената в агенцията;
7. контролира и отговаря за работата с документите и за тяхното съхраняване;
8. изготвя годишен доклад за състоянието на административната дейност в агенцията;
9. изпълнява и други задачи, възложени му от изпълнителния директор на агенцията.
Чл.8. Администрацията на агенцията подпомага изпълнителния директор при осъществяване на неговите правомощия.
Чл.9. (1) Според дейностите, които извършва, администрацията на агенцията е обща и специализирана.
(2) (Изм., ДВ, бр. 47 от 2004 г.) Общата численост на персонала в агенцията е 63 щатни бройки.
(3) Към дирекциите могат да се създават отдели, а в отделите на специализираната администрация - и сектори.
(4) Разпределението на общата численост на персонала по ал. 2 е посочено в приложението.
Чл.10. Общата администрация на агенцията е организирана в дирекция "Финансово-стопанска и административно-правна дейност", която:
1. осигурява технически дейността на изпълнителния директор и на специализираната администрация;
2. организира ведомствената финансова дейност, счетоводната отчетност и вътрешния финансов контрол в агенцията;
3. подпомага изпълнителния директор в управлението на финансовите ресурси на агенцията;
4. координира участието на агенцията в проекти по линия на външно (небюджетно) финансово съдействие;
5. осигурява правно-нормативното обслужване на агенцията, в т.ч. процесуалното представителство по дела, по които агенцията е страна;
6. изготвя документите, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на трудовите и служебните правоотношения на служителите, както и други документи по Кодекса на труда и по Закона за държавния служител;
7. подпомага изготвянето на становища и участва в подготовката на проекти на нормативни актове, уреждащи нормативно производството на стоки за износ и насърчаването на търговията;
8. изготвя и съгласува договори, по които агенцията е страна;
9. участва в работни групи за привеждане на българското законодателство в областта на насърчаването на търговията в съответствие с общоприетите стандарти на Европейския съюз и на международните организации, в които Република България членува;
10. дава становища по проекти на международни договори и спогодби за търговско-икономическо сътрудничество и за изграждане на зони за свободна търговия;
11. организира деловодната дейност, в т. ч. документооборот, архив и съхраняване на ведомствените документи;
12. разработва вътрешни правила, възложени с нормативен акт, в т.ч. по труда и работната заплата на персонала на агенцията, в съответствие с действащото законодателство в страната;
13. изготвя разписанието на длъжностите и работните заплати на служителите;
14. разработва и координира изпълнението на стратегията на агенцията за квалификация и преквалификация на служителите;
15. организира внедряването на нови информационни и комуникационни технологии в агенцията;
16. осигурява взаимодействие с автоматизираните информационни системи, функциониращи в други държавни органи и институции;
17. извършва предпечатна подготовка, печат и разпространение на специализираните издания на агенцията, в т.ч. списания, бюлетини, каталози, справочници, наръчници, ръководства и практически помагала, съвместни издания с чуждестранни организации, превод на международни нормативни актове, споразумения и коментари по тях и др.;
18. извършва поддръжка на компютърната техника и програмно осигуряване;
19. осигурява технически поддръжката на базата от данни в агенцията;
20. осигурява технически поддръжката на електронна поща и Интернет;
21. организира и осъществява материално-техническото снабдяване на агенцията с оборудване, резервни части и консумативи;
22. организира правилното използване, стопанисване и управление на собствеността на агенцията;
23. организира текущите и основните ремонти на помещенията в сградите, предоставени за ползване на агенцията;
24. осигурява и контролира нормалното функциониране и техническата изправност на системите за електрозахранване, осветление, комуникации и В и К, както и на моторните превозни средства на агенцията;
25. контролира ведомствената охрана и спазването на пропускателния режим в сградата на агенцията; осигурява поддържането на хигиената;
26. координира връзките с обществеността;
27. извършва дейностите по отбранително-мобилизационна подготовка;
28. извършва други дейности, произтичащи от разпорежданията на изпълнителния директор.
Чл.11. Специализираната администрация на агенцията е организирана в дирекция "Външноикономическа дейност".
Чл.12. Дирекция "Външноикономическа дейност":
1. осъществява в печатна и електронна форма информационни услуги относно националната и световната търговска статистика, външнотърговски режими, международни цени и конюнктура на международните пазари, регулиране на търговски отношения, стандартизация, опаковка, кредитна и данъчна политика, митнически режими, условията за износ на български и внос на чуждестранни стоки и др.;
2. организира воденето на доброволен регистър на българските фирми износители;
3. попълва и поддържа база от данни за: български фирми - производители, износители, вносители и дистрибутори; чуждестранни купувачи; асоциации, браншови съюзи, организации - партньори в Република България, и действащи организации по стимулиране на търговията в други страни; развитие на външната търговия на Република България; промишлено коопериране; международни донорски програми за насърчаване на търговията; специализирани международни панаири и изложби в чужбина;
4. изготвя справки и анализи за развитието на външната търговия на Република България по обем, държави, стокови групи и по други признаци; за търсенето на български стоки по страни и стокови групи; изготвя стокови и регионални анализи и проучвания на международните пазари;
5. оказва съдействие на български фирми за осъществяване на контакти с потенциални чуждестранни купувачи;
6. поддържа и попълва специализиран библиотечен фонд;
7. поддържа преки връзки с български правителствени и неправителствени организации за осъществяване на националната експортна стратегия и изработва становища и предложения за нейното усъвършенстване;
8. изготвя анализи на експортния потенциал на страната, разработва програми за увеличаване на износа по сектори;
9. консултира българските фирми за организацията, регулирането и процедурите във външнотърговската дейност, за определянето на пазарна стратегия и търговска практика;
10. съдейства на чуждестранните купувачи за осъществяване на контакти с държавни органи, с български физически или юридически лица;
11. изготвя проекти на работни програми и работи оперативно по управлението на проекти на чуждестранни и международни организации за насърчаване на търговията;
12. координира дейността по реализирането на определени от правителството приоритетни проекти и програми в областта на външната търговия;
13. поддържа и развива сътрудничеството с международни организации и със сродни организации за насърчаване на търговията в чужбина, с които агенцията е сключила двустранни споразумения;
14. развива сътрудничеството и изпълнява поетите ангажименти в рамките на регионални и международни организации, в т.ч. Балканския регионален център за насърчаване на търговията;
15. поддържа и развива сътрудничество с организации партньори в страната по реализирането на съвместни инициативи с цел насърчаване на външнотърговската дейност на български фирми и укрепване на партньорството и диалога между държавния и частния сектор, между централната и местната власт;
16. анализира потребностите от специализирани маркетингови познания и външнотърговска квалификация на българските производители; организира общи и специализирани семинари и изпълнява програми за специализирано външнотърговско обучение и развитие на човешките ресурси; подготвя материали за обучение;
17. изпълнява програми за национални участия в международни търговски панаири; организира фирмено и браншово участие в специализирани международни изложения;
18. организира провеждането на търговски мисии, икономически форуми, срещи с бизнесделегации и други изяви за промоция на българския експортен потенциал;
19. предлага и изпълнява програми за осъществяване на активна национална реклама на българския икономически потенциал;
20. съставя и разпространява рекламни издания и каталози на български производители и износители;
21. изработва критерии и процедури за участие и за провеждане, при необходимост, на конкурс за избор на фирми - технически изпълнители на промоционни изяви;
22. подготвя специализирани издания на агенцията, в т.ч. периодични (външноикономически анализи, продуктови и пазарни проучвания, фирмени стратегии, външнотърговска практика и др.);
23. разработва и съдейства за реализирането на схеми за финансово подпомагане представянето на български стоки и услуги в чужбина;
24. извършва други дейности, произтичащи от разпореждания на изпълнителния директор.

Глава трета
ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА В АГЕНЦИЯТА

Чл.13. (1) Директорите на дирекции и началниците на отдели организират, координират, отчитат се и носят предвидената в закон отговорност за изпълнението на задачите на административните звена, които ръководят, в съответствие с определените в правилника функции.
(2) Държавните служители и лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията, изпълняват възложените им задачи и отговарят пред прекия си ръководител за изпълнението на работата съобразно длъжностните си характеристики, правилника и действащото законодателство.
Чл.14. Освен определените в правилника функции дирекциите изпълняват и други задачи, възложени им от ръководството на агенцията в кръга на дейността й.
Чл.15. За отлично изпълнение на служебните си задължения служителите на агенцията могат да бъдат награждавани с отличия, с парични и предметни награди в размер до 3 минимални работни заплати за една календарна година.
Чл.16. (1) Работното време на агенцията е от 9,00 ч. до 17 ч. и 30 мин. с обедна почивка от 12 ч. и 30 мин. до 13,00 ч.
(2) Приемното време на административните звена, които работят с външни лица, е в рамките на установеното работно време, а за специфични случаи то се определя със заповед на изпълнителния директор.

ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 1. Правилникът се приема на основание чл.55 от Закона за администрацията.
§ 2. Правилникът влиза в сила от 1 януари 2002 г.

Приложение
към
чл. 9, ал. 4
от устройствения правилник
(Изм., ДВ, бр. 47 от 2004 г.)

Численост на персонала в администрацията на Изпълнителната агенция за насърчаване на търговията - 63 щатни бройки
(Загл. изм., ДВ, бр. 47 от 2004 г.)

Изпълнителен директор 1
Главен секретар 1
Обща администрация 10
в т.ч.:
Дирекция "Финансово-стопанска и административно-правна дейност" 10
(Изм., ДВ, бр. 47 от 2004 г.) Специализирана администрация 51
в т.ч.:
(Изм., ДВ, бр. 47 от 2004 г.) Дирекция "Външноикономическа дейност" 51
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив