Министерство на туризма започва проверки на предоставяне на чадъри и шезлонги по плажовете

14.08.2023 | 09:45
по статията работи: econ.bg
Повод за акцията стана разказаният от онлайн платформата „Ние, потребителите“ скандален случай с български туристи, които бяха изгонени от плаж на Северното Черноморие, тъй като пожелали да ползват само чадър и съответно да заплатят само за него
Министерство на туризма започва проверки на предоставяне на чадъри и шезлонги по плажовете
Снимка: под лиценза на creative commons

Министерство на туризма обяви, че започва засилени и изненадващи проверки по Черноморските плажове за отдаването под наем в платените зони на чадъри и шезлонги задължително в комплект.

Повод за акцията стана разказаният от онлайн платформата „Ние, потребителите“ скандален случай с български туристи, които бяха изгонени от плаж на Северното Черноморие, тъй като пожелали да ползват само чадър и съответно да заплатят само за него.

Плажът се намира непосредствено до къмпинг Св. Георги - The Pirates Beach (с жълти чадъри от плат), а на табела ясно е написано, че предлагат комплект от чадър и два шезлонга срещу 30 лв. и само чадър за 10 лв.

„Принуждаването на туристите, които желаят да ползват плажни принадлежности в платените зони, да ги наемат задължително в комплект чадъри и шезлонги е проблем, който наблюдаваме от години, с различна интензивност.

Затова още в началото на сезона припомнихме, че е незаконно. Споделих и заснето от мен видео, в което се вижда, че има различни търговци – някои прилагат тази нелоялна практика, други – не.

Търговците трябва да знаят, че не е редно, туристите – също, и със своята информираност и избор да взимат правилните и изгодни за тях решения“, коментира основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.

Тя уточни, че без значение дали търговецът е посочил обща цена за предварително определен от него комплект плажни принадлежности или е дал разбивка на всеки от атрибутите, щом не позволява наемането им поотделно, това е агресивна нелоялна практика по смисъла на Закона за защита на потребителите.

Контролният орган, който е отговорен за тази нелоялна практика, е Комисията за защита на потребителите и тя трябва да следи, санкционира и забранява всеки отделен установен случай.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 04.02   786 г. – Харун Ал Рашид става халиф на Багдад. 1708 г. – Излиза първото напечатано произведение на Йохан Себастиан Бах – Кантата 71. 1794 г. –...