Търговците на дребно по света губят 100 млрд. долара годишно от измами на клиентите си

19.09.2023 | 15:00
по статията работи: econ.bg
Редица компании отбелязват нарастващ брой нарушения на правилата за търговия на дребно от клиенти. Най-често срещаните случаи включват измамни връщания, използване на фалшиви акаунти за получаване на множество отстъпки и т. н.
Търговците на дребно по света губят 100 млрд. долара годишно от измами на клиентите си
Снимка: под лиценза на creative commons

Търговците на дребно по света губят над 100 милиарда долара пропуснати приходи всяка година поради измами на потребители, сочи проучване на фирмата за борба с измамите Riskified, цитирана от Блумбърг.

Като част от проучването Riskified проведе допитване сред 300 търговци на дребно от различни страни. Приходите на всеки участник в проучването надхвърлят 500 милиона долара.

Редица компании отбелязват нарастващ брой нарушения на правилата за търговия на дребно от клиенти. Най-често срещаните случаи включват измамни връщания, използване на фалшиви акаунти за получаване на множество отстъпки и използване на ботове за закупуване на артикули с ограничено издание за препродажба на по-висока цена.

Така една от компаниите, участващи в проучването, е загубила повече от 14 милиона потенциални приходи за една година поради действията на 4 хиляди безскрупулни клиенти, които са създали 137 хиляди акаунта, за да се възползват от 35-процентната отстъпка, налична при първата им покупка в магазин.

Друг търговец на дребно е загубил повече от 3.5 милиона долара през първото тримесечие на тази година, след като малка група серийни измамници са успели да използват промоционални кодове за 35% до 50% отстъпка няколко пъти.

Около 90% от компаниите, участващи в проучването Riskified, отбелязват, че благоприятните политики за връщане и различни промоции, насочени към стимулиране на продажбите и повишаване на лоялността на клиентите, са важна част от тяхната бизнес стратегия.

Въпреки това, нарастващата злоупотреба с подобни възможности през изминалата година са нанесели много значителни щети на мнозинството от търговците на дребно (55%) и ги и са били принуди да преразгледат политиките си по отношение на клиентски ориентирани оферти на фона на вече високите разходи.

В отговор на измамите компаниите затягат контрола върху поведението на клиентите. По-специално, 65% от анкетираните са казали, че ръчно обработват по-голямата част от заявките за връщане на продукти, въпреки високата цена и трудоемкостта на този процес.

ThredUp, която притежава верига магазини за стоки втора употреба, от своя страна е създала специален екип за борба с измамите, който следи сметките и проверява друга информация за клиентите. Освен това, ThredUp наскоро представи програма, която позволява на клиентите да получават кредит за бъдещи покупки в замяна на невръщане на закупени преди това артикули.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 21.09   1378 г. – Цар Иван Шишман издава Рилската грамота, с която на Рилския манастир се дават 20 села като феодални владения. 1551 г. – Основан е Кралският и папски...
Полезно от Мрежата
7sport.net