Ако вземем предвид факта, че образите на херцога и херцогинята на Кеймбридж не се виждат толкова ясно на първия им официален портрет с принц
Джордж, то тогава е допустимо да не сте забелязали тоалета на Кейт Мидълтън.
Изглежда обаче, че липсата на професионални фотографски умения у Майкъл Мидълтън, бащата на Кейт, не спира много от дамите да разберат коя точно е роклята. И да я купуват.
Семплата рокля в цвят бургунди на марката Seraphine струва 49 паунда и се разпродаде само 48 часа след като снимките бяха публикувани, предава „Дейлимейл“. Това са два пъти повече продажби, отколкото марката обикновено постига за два месеца.
Случаят доведе до прогнози, че оборотът на базираната в Лондон компания ще скочи с 50 процента, от 5.2 милиона паунда отчетени до края на месец март до 8 милиона през текущата финансова година.
По време на бременността си, Кейт беше забелязана в още няколко дрехи за бременни на скромни цени от същата марка. Например роклята с преден възел и цветове лавандула за 50 паунда, както и черната рокля с ръкав тип „пеперуда“ за 39 паунда.
Все пак херцогинята на Кеймбридж не е единствената известна личност, която помага на рейтинга на марката. На официалния сайт на бранда може да се видят модели с лейбъла „Носено от...“ с имената на Джесика Алба, Анджелина Джоли, Кейт Хъдсън, Хали Бери и Сиена Милър.
Търсенето на рокля на Анджелина Джоли също бе толкова голямо, че американска компания организира предлагането на модела в линия дрехи за бременни, които могат да се вземат под наем.
Предпочитанията на Нейно Кралско Височество към по-големи марки като Reiss, Zara и Whistles оказаха забележително влияние върху продажбите, което бе наречено „Ефектът Кейт“.
Един от многото примери е роклята с бандаж за 175 паунда на Reiss, която се разпродаде невероятно бързо след като Кейт я носи по време на първата си среща с президента Барак Обама и съпругата му Мишел.
Кейт Мидълтън (вляво) и Мишел Обама (вдясно)
Снимка: Wikipedia.org
Създателката на марката Seraphine, Сесил Риъноуд, коментира: “Ефектът Кейт“ доказва отново и отново могъщата си сила в модата.“
„Младите жени имат желанието да подражават на елегантния й стил и когато тя избира модели от достъпни големи марки пред дизайнерски линии, това желание става постижимо.“,
добави тя.