С началото на активния отпускарски сезон темата за туристическите пътувания става все по-актуална.
След удара на Covid пандемията върху туризма търсенето се промени. Нагласите на потребителите са други и според тях се очертават някои тенденции, казва Йонка Агалова, която от 20 години се занимава с туризъм. Основава агенция и посреща чуждестранни туристи, които определя като пътешественици, дошли да опознаят България чрез местния колорит, вкус и срещите с интересни хора.
Тя споделя опита си от управлението на къщи за гости – бизнес, който е семеен. Признава, че тя и сестра и не са добри в кулинарията, но работят в мрежа с добрите си съседи. Разчитат на уменията в кухнята на жена от близко село и посрещат гостите си с нейните гозби.
Партнират си с местни читалищни общности, които могат да предложат класове по народни танци за чужденците или да поведат гостите в сетивен лабиринт, защото туризмът е бизнес на преживяванията, обобщава Йонка Агалова, която отчита, че поредното голямо предизвикателство пред бранша е инфлацията.
Групите от чужбина често проявяват интерес към тематични пътешествия у нас. Има и пътувания само за жени, които опознават различни места чрез срещи с други жени. Вниманието най-често привличат уханните розови полета.