Предпазната клауза на българската авиация ще бъде вдигната най-рано през юни

23.02.2008 | 14:43
по статията работи: Петър Чернев
Летищата в София, Варна и Бургас са обслужили 10.8% повече пътници през 2007 г. Шефът на летище Бургас отрече евентуално забавяне на въвеждането на система за обработка на електронни билети
Предпазната клауза на българската авиация ще бъде вдигната най-рано през юни


Българските авиокомпании са изпитвали сериозни проблеми при полетите си към Европа през миналата година. Те са били свързани основно с наложената от Европейската комисия предпазна клауза, съобщи Станислав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА) по време на шестата годишна среща на организацията. За разлика от тях, европейските авиокомпании у нас са се чувствали добре, използвайки всички удобства, предлагани от българските летища.

Според Станулов предпазната клауза, наложена на България, е засегнала основно българските авиокомпании, занимаващи се с търговски полети, като "Еър София", "Вега Еърлайнс" и "Еър Скорпио", които са били принудени да спрат от употреба 30 самолета, тъй като те не са отговаряли на европейските изисквания.

Това, което прави Министерство на транспорта за вдигане на предпазната клауза, не е достатъчно. За да бъде постигнат успех в това начинание, трябва да бъдат вложени усилията на Министерството на външните работи, на министъра по Европейските въпроси Гергана Грънчарова, както и на еврокомисаря Меглена Кунева, каза още Станулов.

През изминалата година са били извършени три сериозни одита на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна авиация" (ГД ГВА) - 2 от тях са били свързани с безопасността, а 1 - със сигурността. През тази година е бил извършен един одит на самата работа на ГДГВА, резултатите от който са били получени преди три дни у нас. Те показват, че страната ни бележи сериозен напредък по отношение на регулацията. Това съобщи Захари Василев, изпълнителен директор на дирекцията. Според него страната ни все още има някои пропуски за отстраняване, но те са налице и при останалите страни-членки на ЕС.

Василев не се нае да конкретизира кога ще бъде вдигната предпазната клауза на страната ни в областта на авиацията. От своя страна Станислав Станулов прогнозира, че тя може да бъде вдигната най-рано през юни. До доста големи загуби за българската авиация би донесло премахването й през септември, а резултатите от едно последващо премахване на клаузата ще бъдат много тежки за бизнеса, заключи председателят на АБА.

През 2007 г. от летищата в София, Бургас и Варна са били превозени 5.985 млн. пътници
(при 5.378 млн. пътници през 2006 г.). Това представлява ръст от 10.8% на броя превозени пътници през изминалата година, стана ясно на срещата.

От тези 5.985 млн. пътници 2.199 млн. са били превозени от български авиокомпании (при 2.180 млн. през 2006 г. година, което е ръст от 0.9%). В същото време общият брой на превозените пътници от чуждестранни авиокомпании е бил 3.768 млн. пътници (при 3.198 млн. пътници през 2006 г., което е ръст от 18.4%.). За миналата година съотношението между превозените пътници от български и чуждестранни компании е било 36.7% към 63.3% (при съотношение 40.6% срещу 59.4% през 2006 г.).

През изминалата година е отчетено сериозно преструктуриране на пазара. То се е отразило основно в броя на редовните пътнически превози, които през 2007 г. са отбелязали ръст с 33% - от 2.227 млн. през 2006 г. до 2.957 млн. през миналата година.

Българските авиокомпании в своите редовни пътнически полети през миналата година са обслужили 830 хил. пътници (при 735 хил. през 2006 г.). Това представлява ръст от 13%. За сравнение, през 2007 г. чуждестранните компании са превозили 2.128 млн. пътници в своите пътнически превози (при 1.492 млн. през 2006 г., което е ръст от 43%.

През изминалата година броят на пътниците, превозени с чартърни полети, е спаднал с 4%.Общият брой на тези пътници през изминалата година е бил 3.027 млн. (при 3.151 млн. през 2006 г.)

Българските авиокомпании са превозили 1.369 млн. пътници с чартърни полети (срещу 1.445 млн. през 2006 г. или спад с 5%). От своя страна чуждите авиокомпании са превозили 1.658 млн. пътници с чартърни полети (срещу 1.706 млн. през 2006 г. или спад с 3%).

Изпълнителният директор на Летище Бургас Калин Барзов отрече появилите се вчера информации, че летището няма готовност да обслужва клиенти, използващи електронни билети. Той заяви, че летищата в Бургас и Варна работят по оптимизацията на този процес, а летище София вече може да обработва такива билети. Ще бъдем готови за обслужване на пътници с електронни билети от 1 юни, заключи Барзов.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 01.10   331 пр.н.е. – Големият пълководец Александър Македонски побеждава в Битка при Гавгамела армията на персийския владетел Дарий III и завладява Персийската...