Качествените обучение, изпит и контрол дават сигурността на пътя

20.03.2008 | 12:04
по статията работи: econ.bg
Много от изискванията в наредбите за обучение на шофьорите не са съобразени със Закона за движение по пътищата, обявиха от Съюза за обучение в автомобилния транспорт
Качествените обучение, изпит и контрол дават сигурността на пътя


"Браншът казва НЕ на промените в Наредба 37 и Наредба 38 на Министерството на транспорта!". С тази декларация излезе Съюзът за обучение в автомобилния транспорт на пресконференция днес. Адвокат Иван Лулчев обяви, че Съюзът ще атакува членове от двете наредби във Върховния административен съд. Според него част от текстовете са безсмислени и ограничават конкуренцията в бранша.

Като пример Лулчев посочи чл. 5 от Наредба 37, който предвижда обучаващите да имат учебен център и офис, които обаче трябва да се намират в една и съща сграда. Изискванията са още учебният кабинет да бъде собствен или взет под наем. Учредяване на право на собственост не е предвидено.

Едно от изискванията към кабинетите освен това е да не бъдат преходни. "Какъв е смисълът на това ограничение?!" попита адвокат Лулчев.

Друго изискване в наредбите е, че теоретичните курсове могат да започват единствено в четен понеделник от месеца.

Наредбата на Министерството на транспорта поставя изискването учебните кабинети да бъдат оборудвани с мултимедийни проектори и да предлагат интерактивно обучение. Стойността на това оборудване е висока и това неминуемо ще рефлектира върху цената на курсовете, а и тези проектори едва ли ще доведат до някакви по-различни резултати.

„Мултимедийният проектор не е единственият начин да бъдат обучавани шофьорите. Не може ли видео и плазмен телевизор например да свърши същата работа”, попита Валентин Пашов, член на съюза. По негови думи сигурността на пътищата е резултат от качествено обучение, качествен изпит и качествен контрол по пътищата. „Обучението се извършва в практиката – в автомобила и от инструктора. Всички останали средства са спомагателни и трябва да бъдат пожелателни” , заяви още Пашов.

Наредбите поставят условия и за промяна в автомобилите, които се използват за обучение. Според представителите на Съюза за обучение в автомобилния транспорт се въвеждат „излишни екстри”. Ние не протестираме против новите технологии, а срещу начина за налагането им. Автомобилният парк в България е изключително стар и въвеждането на ABS система в учебните автомобили например не може да бъде задължително условие. „Според Закона за движение по пътищата има само 2 вида автомобили – технически изправни и технически неизправни”, допълни Красимир Начев, член на съюза. Щом едно превозно средство е допуснато за движение по пътищата, то отговаря на изискванията.


Оцени статията:
1.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...