Снощи се състоя финалът на втория етап от кампанията "Българските символи". Той беше излъчен директно от Канал 1 на БНТ.
За "Глобален символ" на България беше избран Мадарският конник, който събра 25,44% от гласовете. На второ място с 21.96% остана кирилицата, на трето с 15.03% остана хълмът Царевец, на четвърто
българската роза и розово масло с 10.16% и на пето - Рилският манастир с 8.95%.
1 058 473 българи дадоха своя вот в избор на символ, съобщиха организаторите.
Кампанията завърши, предстои ни сериозна работа за утвърждаване на българските символи, обърна се към участниците след гласуването президентът Георги Първанов. Той добави, че би искал да види всяко
българско семейство да има свое знаме, което да е знак за нашата солидарност, съобщи БГНЕС.
Запитана как Европа оценява кампанията за българските символи и дали ще помогне финансово за реставрацията на някои от тях, вицепремиерът Меглена Плугчиева каза, че пари винаги ще се намерят за тази
цел, важен е духът.
„Европа ще оцени по достойнство духа на българина“, убедена е Плугчиева.