Софийският градски съд даде ефективна присъда на бившия изпълнителен директор на "Трамкар" Христоско Вретенаров (вдясно на снимката). Тя е в срок от две години и шест месеца затвор, съобщи Агенция
"Фокус", позовавайки се на информация на БНР. Съдът постанови също Вретенаров да изплати парите, които е присвоил от "Трамкар".
По-рано днес беше дадено началото на делото срещу Христоско Вретенаров, съобщи БТА, цитирана от Дневник.bg. Той призна всичко, в което прокуратурата го обвинява. Според обвинението Вретенаров е
злоупотребил с 670 242 лв., които е изнесъл от касата на дружеството. Това e станало в периода 1 декември 2005 г. - 4 декември 2007 г.
Пред съда Вретенаров заяви, че парите вземал от касата на дружеството и затова подписвал дори касови ордери. Имотното ми и финансовото ми състояние не се е променило от това преди десет години,
когато станах директор на "Трамкар", каза още Вретенаров пред съда. Той допълни, че парите взимал под условията на натиск.
Прокуратурата поиска ефективна присъда за Вретенаров, а адвокатът му заяви, че обвинението, което е повдигнато срещу него, трябва да бъде преквалифицирано. Сега в обвинителния акт се посочва, че
Вретенаров е обвинен за престъпление, което представлява особено тежък и опасен случай, а според защитата му, това не е така.
Не съм срещал в практиката си такъв случай някой да извърши тежко престъпление и след това да полага усилия деянието му да бъде документирано за всеки лев, каза още адвокатът на Вретенаров. Остава
въпросът защо го е правил, каза още защитникът му.
Той припомни, че има образувано досъдебно производство срещу бившия началник на Столичния електротранспорт Йордан Василев по данните, че самият Василев има отношение към деянието на Вретенаров.
Парите, които Вретенаров вземал от касата на дружеството, отивали във Василев, заяви в пледоарията си защитникът на Христоско Вретенаров. Не е вярно, че парите са били изразходвани за хазарт, както
се твърдеше в медиите, каза още адвокатът. Те били за комисионна за Столичния електротранспорт, защото ако предприятието не възлагало поръчки на "Трамкар", то "Трамкар" не можело да съществува.
*
Информацията е актуализирана към 12.18