Списание Time определи десетте най-важни научни събития на 2008 година

16.12.2008 | 16:09
по статията работи: Апостол Апостолов
Начело е Големият андронен колайдер, официално открит на 10 септември
Списание Time определи десетте най-важни научни събития на 2008 година

Списание Time публикува своя версия на десетте най-важни научни събитие на 2008 г. Списъкът им изглежда така:
  1. Големият адронен колайдер, официално открит на 10 септември;
  2. Марсоходът "Феникс", извършил кацане близо до Северния пoлюс на Марс - район, по-рано недостъпен за изследвания. "Феникс" откри вода на планетата;
  3. Първата създадена в света изкуствена хромозома, дело на американския генетик Крейг Вентър. Откритието вдъхнови учените, че получените от Вентър данни ще им позволят да създадат нови форми на живот, несъществуващи в природата;
  4. 20-минутната разходка в открития Космос на китайския космонавт Чжай Чжиган. Китай стана третата страна в света, осъществила такава операция - след СССР и САЩ;
  5. Изследването на Обществото за защита на дивата природа, съгласно което броят на горилите в Конго е два пъти повече, отколкото се предполагаше досега. Доказано беше, че горите и блатата на Конго живеят 125 хил. горили;
  6. Откритието на 45 неизвестни досега екзопланети, извършено от швейцарския астроном Мишел Мейор и негови колеги. Една от планетите е 9.5 пъти по-голяма от Земята;
  7. Създаденият "невидим плащ", дело на учени от Калифорнийския университет. Той е 10 пъти по-тънък от хартиен лист. Структурата на плаща се състои от нанопроводи, вплетени в порист алуминиев лист;
  8. Дешифрирането на 80% от генома на мамутите. Благодарение на учените от Пенсилванския университет, мамутът стана най-добре изученият генетически изчезнал биологичен вид. Професорът по молекулярна биология и биохимия - Стивън Шустър, не изключва, че това откритие, макар и в далечно бъдеще, може да "съживи" мамута;
  9. Изследване, посветено на неграмотността на американците. Съгласно студията, едва всеки четвърти жител има научна грамотност, достатъчна да чете и разбира научно-популярната рубрика на вестник The New York Times;
  10. Археологическото откритие на човешко погребение от преди 4600 г. в Централна Германия. Древен гроб на семейство, живяло в днешната федерална провинция Саксония-Анхалт, позволи на археолозите да разберат, че още в каменния век хората се живеели в семейства от съвременен вид.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....