*Информацията е актуализирана в 19:15
Обединението "Магистрала Трейс" печели обявената от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обществена поръчка за строителство на лот 2 от магистрала "Тракия", която ще свързва Стара и Нова Загора. Това беше потвърдено по време на пресконференция в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).
Това обаче не означава, че консорциумът, в който влизат "Трейс груп холд" и "СК 13 холдинг", е сигурен победител, тъй като тече 10-дневен срок, в който останалите три фирми, чиито оферти бяха отворени в началото на месеца, могат да обжалват решението на комисията, която разглеждаше и оценяваше документите.
Председателят на управителния съвет на пътната агенция Божидар Йотов обясни, че освен най-ниската предложена цена - 137,868 млн. лв., другите фактори, които са изиграли важна роля при избора на обединението за изпълнител на 31.8-километровата отсечка, са били ниската заложена печалба, сериозният опит на "Трейс" при строежа на лот 1 от магистралата, пълната мобилизационна готовност на фирмата и близостта на базите, кариерите и техниката на фирмата до района на обекта.
4 хил. работни места ще бъдат разкрити по време на строежа на отсечката между Стара и Нова Загора, обясни министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. Той изрази надежда, че няма да бъдат внасяни работници от трети страни, тъй като в момента на пазара на труда у нас има 50 хил. души без работа. В допълнение той обясни, че проектът върви по график и че първата му копка ще бъде направена на 3 май.
На 5 март тази година ще бъдат отворени офертите за избор на строителен надзор на лот 2 от магистрала "Тракия", стана ясно още днес.
Документите в обществената поръчка за строителство на лот 3 от магистралата, който ще свързва Нова Загора и Ямбол, ще бъдат доста идентични с тези за лот 2.
Единствените разлики в документацията са продиктувани от писмените въпроси, зададени от участниците в процедурата по предишния конкурс. Те са включени в одобрения вариант на документацията, която според JASPERS (инструментът за подготовка на качествена документация за по-мащабни проекти в областта на транспорта и околната среда на ЕС - бел.ред.), е една стъпка по-близо до перфектната документация, обясни заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Георги Прегьовв.
Една от промените, които ще бъдат направени, е свързана с оценката на риска - факт, който е довел до големите разлики в офертите за лот 2. За да не се стигне отново до разсейване на ценовите предложения, държавата ще поема част от рисковете, които трябва да са защитени от фирмата изпълнител. Тоест - ако изпълнителят на място установи, че геоложките условия са различни от тези, залегнали в инвестиционния проект, държавата ще поеме отстраняването на тези несъответствия за своя сметка. Така например, ако се окаже, че на дадено място има делекопровод, който не е бил указан предварително на картата, то държавата ще поеме разходите за отстраняването му. Тя от своя страна ще потърси отговорност от изпълнителя на съответното проучване.
В договора с фирмата, която ще строи отсечката, ще бъдат записани твърда максимална цена - 3 млн. евро на километър, и твърд краен срок. Оферти за лот 3 на магистрала "Тракия" ще могат да бъдат подавани до 29 април тази година.
Документацията за участие в откритата процедура за възлагане на обществена поръчка за строителството на лот 2 на "Тракия" е публикувана на сайта на АПИ. Тя се намира в секция "Обществени поръчки" - "Документации за участие в открити процедури за възлагане на обществени поръчки" - "Документации за обекти по ОП "Транспорт".
Налице е готовност документацията за обществената поръчка за строителен надзор на лот 3 да бъде публикувана в следващите няколко дни, допълни зам.-министър Прегьов.