Втори пореден месечен ръст на продажбите на нови автомобили през март отчитат от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (СВАБ). Според статистиката през март са били продадени общо 1478 нови автомобила, което е с 12% над продажбите през февруари тази година, съобщава Pari.bg.
От началото на годината са били продадени общо 3956 нови коли, което обаче е спад с 42.6% спрямо първите 3 месеца на 2009 г., показва още статистиката. При мотоциклетите спадът на продажбите на годишна база е 38.2% до общо 42 бройки, а категорията автобуси и камиони спадът е 44.8% до 160 продадени возила. Въпреки позитивното си развитие обаче, продажбите на нови автомобили у нас за първите 3 месеца на годината са на най-ниското си ниво от 2004 г. насам.
През март Toyota успява да си върне лидерската позиция с общо 153 продадени автомобила. През февруари номер едно на пазара бе Peugeot със 146 продажби, а през февруари лидерската позиция бе за румънската Dacia със 138 нови автомобила на пазара.
С най-голям ръст в продажбите си от началото на годината при масовите марки обаче са Renault и Chevrolet, които отчитат със съответно 43.8 и 22.12% повече продажби. Jeep е третата марка, която успява да отчете ръст на година база през първите 3 месеца. Компанията е продала 9 автомобила спрямо 6 до март 2009 г.
Citroen отчита най-голям спад от масовите марки у нас - продажбите на компанията са се свили с 60.6% до 248 нови автомобила за периода януари - март 2010 г. Немската Volkswagen е продала с 58.4% по-малко нови возила у нас, а продажбите на Toyota са намалели с над 56% за първите 3 месеца на годината, показва още статистиката.