Всички обичат Tesla. Освен търговците на коли в Калифорния

07.10.2013 | 10:30
по статията работи: Евгени Бърдаров
Браншова асоциация обвинява компанията на Елон Мъск в некоректна реклама
Всички обичат Tesla. Освен търговците на коли в Калифорния

За не много дълъг период от време Tesla Automotive, иновативната компания на милиардера Елон Мъск, си спечели голям дълг и лоши отзиви в пресата. Сега корпорацията е „на нокти” с бранша на търговците на коли в родния си щат – Калифорния. Това коментира сайтът за бизнес и предприемачество Inc.com.

Наскоро местната браншова асоциация (California New Car Dealers Associacion - CNCDA) подаде оплакване от 9 страници в щатската Агенция за моторни превозни средства (Department of Motor Vehicles) с оплакване, че Tesla провежда некоректна реклама.

Електромобилите на компанията на съвременния „Железен човек” са добрата идея в света на „зелената” енергия, смятат анализатори. Те съчетават в себе си грижа за околната среда и много добър външен вид. Плюс това събират добрите оценки на индустрията и показват почти перфектни резултати на своите тест драйвове.

Въпреки това обаче все още са много скъпи, затруднявайки сериозно средният автомобилен купувач. А в момента Tesla води регионална битка с автомобилните продавачи в щата, разразила се след представянето на новия седан на компанията.

В официалното оплакване на браншовата асоциация се посочва, че компанията на Мъск "невярно" твърди на своя уебсайт, че клиентите могат да се сдобият с нов Tesla S, чиято търговска стойност е 70 000 долара за брой, за по-малко от 114 щатски долара на месец. Толкова би излязла еко колата, ако от общата й цена се приспаднат спестените от гориво средства и се вземат под внимание държавните стимули и възможностите за финансиране на потребителя.

Според CNCDA обаче тази лизингова сума не е коректно оценена, тъй като не включва информация за модела на разсроченото плащане и някои допълнителни такси по него, както и други важни данни. Не е ясно например за какъв период на изплащане става дума.

„Става дума за това, че Tesla прави такива изявления, които, ако някой от нашите търговци си позволи, всички ще вдигнат ръце и ще поискат разследване'', коментира проблема президентът на браншовото сдружение Браян Маас. “Смятаме, че би било уместно Tesla, която също се явява дилър, да се съобразява със същите рекламни закони, както и нашите членове”. Към момента в асоциацията членуват около 1 100 търговци на коли и камиони от Калифорния.

Какво обаче всъщност ги притеснява? Според пазарния анализатор Майк Омотосо търговците се чувстват застрашени от бизнес модела, който производителят се опитва да наложи – предлагане на стоката директно на купувача.

„Те се страхуват, че останалите производители на електрически автомобили ще си кажат: „Щом Tesla може, значи можем и ние” и ще започнат да продават продукта си директно на клиента”, обяснява Омотосо.

Директната продажба е възможност, която всеки американски щат сам решава дали да позволи на участниците в пазара. В щата Калифорния тази възможност е законово позволена. С което Tesla, макар и производител, се явява директен конкурент на търговците в бранша. Самите те настояват за еднакви регулаторни механизми и еднакви изисквания, що се отнася до рекламата.

Моделът, който Елън Мъск е наложил чрез компанията си, напомня на този на Apple, отбелязват експерти. Технологичният производител работи с независима мрежа от 31 специализирани дилъри в САЩ.

Търговският модел на Tesla й носи успех. Продажбите на компанията все още са малки, но растат с големи темпове – от 10 650 коли през юни 2013 г. до прогноза за 20 000 към края на годината. Според експерти причината за това е именно директната продажба. Междувременно акциите на излязлата на борсата през 2010 г. компания се търгуват за около 183 долара спрямо 23 долара преди три години.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...