Всяка втора картова трансакция в търговската мрежа в България през август е безконтактна

19.09.2018 | 11:25
по статията работи: econ.bg
Нарастващата популярност на безконтактната технология показва ентусиазма на българските потребители в използването на нови технологии и избора им на удобство
Всяка втора картова трансакция в търговската мрежа в България през август е безконтактна
Снимка: БГНЕС

Безконтактната технология продължава да се възприема като най-популярен начин за извършване на електронни разплащания в Европа. Приблизително всяка втора картова трансакция в търговската мрежа е безконтактна. Данните показват, че българските потребители все по-често се възползват от технологичното развитие, тъй като почти половината от всички извършени картови разплащания в търговската мрежа в страната са безконтактни. 

Новo проучванe на Mastercard за безконтактните разплащания на европейския пазар установява несъмнено увеличаване на ползването на безконтактните разплащания в цяла Европа като отчита повишаване с 97% на безконтактните транзакции за последната година. Българският пазар отбелязва впечатляващ ръст от 151%, което е далеч над средното, с тенденция за постоянен растеж. През август 2018 г. в България 49% от всички картови транзакции в търговската мрежа са безконтактни.

През януари 2018 г. 40% от всички картови разплащания в търговската мрежа в страната са безконтактни и броят им непрекъснато расте - до днес, когато всяко второ картово разплащане в България е безконтактно. В над 15 ключови европейски пазара - включително Дания, Хърватия, Гърция, Унгария, Холандия, Полша, Русия - безконтактните транзакции в търговската мрежа дори надхвърлят 50%. Непрекъснатото развитие на технологиите както в сферата на плащанията, така и в сферата на анализа на данни в цяла Европа, позволява на държавите да се възползват максимално от напредъка в  развитието на регионалната технологична инфраструктура. Като резултат всяка страна е в състояние да оперира по-интегрирано и ефективно. 

Транспортните системи в Европа са една от основните сфери, които стимулират нарастването на безконтактните разплащания, тъй като позволяват по-голяма бързина и сигурност на осъществените транзакции. Броят на потребителите, които използват безконтактната услуга, непрекъснато се увеличава, тъй като технологията заема все по-важна роля във всекидневния живот. Mastercard подкрепя тази тенденция и обяви въвеждането на безконтактните транзакции като стандарт на континента, до 2020 г. всички ПОС терминали в Европа ще бъдат безконтактни.

Последните данни показват също, че в много европейски страни потребителското поведение драстично се променя към пренасочване и възприемане на безконтактни технологии. В Полша, както и в други държави, безконтактните транзакции са водещи - над 80% в последната година. Много европейски държави приемат безкасовата икономика посредством практиката за извършване на безкасови плащания и бързото приемане на безконтактни технологии.

Тези резултати ясно показват Европа като лидер в прехода към безконтактни технологии, защото потребителите се нуждаят от бърз и комфортен метод на плащане, на който могат да се доверят. В допълнение към лесния удобен достъп потребителите също търсят сигурност и защита, когато се отнася до технология за плащане.  Установената от проучването увеличена употреба на безконтактната услуга изгражда разпознаваемост и сигурност, а все повече потребители смятат, че безконтактната технология е безопасна или дори по-сигурна от традиционните методи на плащане.

"Европа е на водещо място в безконтактните разплащания и независимо от икономиката и развитието на различните държави, навсякъде потребителите приемат безконтактните технологии. Данните показват, че българските потребители все по-често се възполват от безконтактните разплащания, основно поради улеснението, бързината и сигурността на безконтактните транзакции. От юли 2018 г. всички ПОС терминали в България са безконтактни. Така имаме напълно готова инфраструктура за навлизащите вече и в България мобилни разплащания“, заяви Ваня Манова, мениджър за България и Македония, Mastercard.

Mastercard, www.mastercard.com, е глобална платежна и технологична компания. Ние работим с най-бързата в света мрежа за обработване на плащания, като свързваме потребителите, финансовите институции, търговците, правителствата и компаниите в над 210 държави и територии. Продуктите и решенията на Mastercard правят ежедневните дейности като пазаруването, пътуването, управлението на бизнеса и финансите по-лесни, по-сигурни и по-ефективни за всички. Последвайте ни в Туитър на @MastercardNews, присъединете се към разговора в блога Beyond the Transaction Blog и се абонирайте за последните новини на Engagement Bureau.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 12.11   680 г. – Започва 6-ият вселенски събор в Константинопол. 1914 г. – Първа световна война: Османската империя обявява война на държавите от Антантата. 1918 г....