Европейски комуникационен мониторинг

09.07.2010 | 11:52
по статията работи:
Изследване, организрано от: EUPRERA, EACD, Communication Director Magazine и спонсорирано от Grayling и Infopaq
Европейски комуникационен мониторинг
Прикачени документи

На 9 юли 2010 г. Европейската асоциация за образование и изследване на връзките с обществеността (EUPRERA) и Европейската асоциация на комуникационните директори (EACD) публикуваха резултатите от годишното си изследване Европейски комуникационен мониторинг. Международното изследване се прави за четвърта поредна година и е в партньорство със списанието „Communication Director", спонсорирано от Инфопак/Infopaq - компания за медиа мониторинг и Грейлинг/Grayling, вторият по големина в света независим консултант по връзки с обществеността. В мониторинга са участвали 1 955 професионалисти от 46 страни и това го прави вероятно най-обширното изследване, провеждано когато и да било в света в сферата на връзките с обществеността и комуникационното управление.

Изследването е проведено от група професори от университети в 11 страни, водени от проф.д-р Ансгар Церфас, Германия.

Някои от основните резултати:

Влиянието на кризата: 72 процента от участниците в изследването споделят, че комуникациите са станали по-важна част за тяхната организация по време на икономическата криза. Проучването показва ясната връзка между комуникационните дейности и улесняването на бизнес процесите - вместо основно да се изгражда  имидж и репутация, трябва да се търси позитивна връзка с разработването на бюджета.

Удовлетворение от работата: професионалистите в сферата на комуникациите в Европа са като цяло удовлетворени от работата си (69 процента) въпреки, че има голяма разлика между различните райони. Източно-европейците са най-доволни (75 процента), а южно-европейците най-малко (57 процента). От една страна работата в сферата на връзките с обществеността е считана за интересна, защото включва множество различни функции и се оценява от ръководството на компанията, от друга - сигурността на работата, заплатата и възможностите за кариерно развитие са ограничени.

Индикатори за високи постижения: Добрите отношения с ключовите заинтересовани страни, способността за мобилизиране на хора и официалното участие в ръководния процес са топ три характеристиките, които определят отличния отдел комуникации, според вижданията на анкетираните.

Развитието на дисциплини и канали: корпоративните комуникации все още се смятат за най-важната сфера на практика, следвана от маркетинг/ бранд комуникации. Онлайн комуникациите, връзките с медиите чрез нета или социалните мрежи се сдобиха стабилно с влияние от 2009 насам и се очаква да се развиват още и в бъдеще.

Социалните мрежи/медии: почти всеки втори професионалист в Европа (45 процента) смята, че онлайн обществата са важен канал за връзките с обществеността днес, докато само 26 процента вярват в  Twitter и 17 процента в Wikis. Очакванията за бъдещето са много позитивни за всички видове платформи за социални мрежи, начело с тези за онлайн видео. Въпреки тези прогнози, само малка част от организациите са започнали вече да създават необходимите предпоставки за развитие в тази насока.

Надеждност на предсказанията за бъдещето: За първи път бе възможно да се сравнят резултатите от тази година с очакванията за бъдещето от предишни издания на същото проучване. Очевидно, специалистите в сферата на комуникациите надценяват развитието на дисциплини и комуникационни канали. Например, връзките с медии  и журналисти от печатни издания се очакваха да спаднат по важност с 9.5 процента между 2007 и 2010; на практика обаче те са се увеличили с 5.2 процента. Значението на социалните медии се очакваше да се повиши с 41.4 процента, но това стана само с 15.2 процента. Въпреки това, вече ясно се вижда цялостното изместване към по-отговорна  и интерактивна форма на комуникация.

Проучването наблюдава тенденциите в управлението на комуникациите и анализира въздействията от глобалната икономическа криза  и медийната криза в комуникационните отдели и агенции. То идентифицира главните стратегически теми, сфери на практика и инструменти. Специфични теми като индикатори за високи постижения, ефектите от социалните медии, стилове на управление, удовлетворение от работата или заплатите, се дискутират в детайли. Огромната база данни, която бе събрана тази пролет бе анализирана с помощта на емпирични и статистически методи за изчисление.

Пълните резултати от изследването ще откриете в прикачения файл.

Подробности може да прочетете на https://www.communicationmonitor.eu/

 

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 24.04   1479 г. пр.н.е. – Тутмос III става фараон на Египет. 1184 г. пр.н.е. – Гърците влизат в Троя с помощта на Троянски кон (по предания). 1771 г. –...