Животозастраховането в България формира едва около 15% от общия дял на премийните приходи в застраховането. За сравнение в Европа относителният дял на животозастраховането в общия премиен приход на пазара през 2011 г. е около 61%.
Западноевропейците отделят много повече внимание и средства за здравето си и сигурността на своите близки, отколкото нашите сънародници, коментира застрахователният портал Insmarket.bg.
На всеки български гражданин се падат едва по около 33,85 лева за покупка на животозастрахователни продукти, докато в Европа това число е многократно по-голямо - около 1147 евро. Значителна част от тези полици се сключват като задъължително условие при ипотечните кредити и са в полза на банките.
Заради ниското проникване животозастраховането в България има oгромен потенциал и перспективи за развитие. Според официалната статистика на Комисията по финансов надзор ръстът на животозастрахователния премиен приход през 2011 г. е около 10 на сто спрямо предходната година.
Най-търсени са застраховките от типа "Живот и рента". През миналата година те заемат дял от 74,6 на сто от общите продажби в сегмента.
Животозастрахователните полици, свързани с инвестиционни фондове, които са най-популярни в страните от бившия Източен блок, у нас заемат дял от едва 7,8 на сто.
Съвкупният премиен приход в сегмента за миналата година е в размер на 249,32 млн. лева.
На пазара у нас работят общо 16 животозастрахователни дружества.
За първите осем месеца на тази година, за които има официални данни, продажбите достигат 166,37 млн. лева. Прави впечатление, че пазарът у нас остава силно концентриран – първите пет компании по продажби имат общ пазарен дял от 67%. Лидер на него е ЗАД "Алианц България Живот” с дял от 21,9%.