Пътят на развитие на застрахователния пазар у нас еднозначно минава през повишаване на застрахователната грамотност, подкрепена от платежоспособно потребителско търсене. Това заявява Николай Генчев, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на застрахователна компания "Уника", в интервю за Insmarket.bg.
По отношение на първия фактор значителна роля има самата индустрия, в частност професионализацията на агентското и брокерското посредничество. А вторият е до голяма степен обусловен от макроикономическите параметри, обяснява Генчев.
В развитите европейски страни животозастраховането изпреварва като резултат автомобилното застраховане. У нас е точно обратното. Запитан кога съотношението ще стане валидно и за България, Генчев коментира: "В днешно време и животът, и колите се движат все по-бързо. Но все пак в рамките на един живот човек може да има много коли, докато обратното няма как да се случи. Така че може би когато започнем да си даваме ясно сметка за това, животът ще изпревари колата", допълва той.
Какво е мнението на изпълнителния директор на "Уника" за цялостното развитие на българското застраховане след демократичните промени, сравнено с останалите страни от бившия Източен блок, може да
прочетете в Insmarket.bg.