Малките и средните фирми у нас са 351 420 през 2012 г. Те представляват 99,8% от всички компании у нас.
92,2% от тях са микропредприятия - с до 10 служители. В тях са концентрирани 90% от заетите у нас. Тези данни представи директорът на Агенцията за насърчаване на малки и средни предприятия Никола Стоянов по време на българо-украинска конференция.
През миналата година преките чужди инвестиции в страната отчитат увеличение от 9,6%, а ръстът на БВП намалява до 0,8%. Това е недостатъчно. Европейският пазар в момента е затруднен заради кризата и затова родните фирми трябва да се насочат към трети страни, смята Стоянов.
Той представи действията на агенцията в тази насока. Освен че дава маркетингова и аналитична информация на компаниите, ведомството организира обучения и семинари за фирми, които започват да изнасят или пък искат да разширят експортните си хоризонти.
Агенцията организира и участия на малки и средни фирми на международни панаири, изложби, форуми и бизнес делегации.
Над 630 компании са участвали в 69 панаира за 2-3 години. 59% от тях са сключили договор след участието си. В търговски мисии са взели участие 191 представители на дребния бизнес, като 15 от тях сключили договори.
Агенцията за малки и средни предприятия е изготвила национален експортен портал в помощ на бизнеса.
Българската агенция за експортно застраховане има капацитет за застраховки за сметка на държавата в размер на 900 млн. лева през тази година. Това е с 10% повече от миналата, изтъкна Валентина Гичева от агенцията.
Кой е основният проблем, с който се сблъсква дребния бизнес у нас, прочетете тук.