Има лек спад на заетостта в някои от най-добрите търговски центрове в страната. Особено видно е това за столичните молове заради освободените в два от тях магазини на "Карфур " и "Пикадили". Данните изнесе консултантската компания "Фортон".
През третото тримесечие на 2016 г. заетостта е намаляла до 90% при средни нива 93-95% година по-рано.
Това обаче е само временно явление, твърдят експертите. Според тях освободените пространства ще бъдат заети сравнително бързо от нови наематели.
Оттеглянето на "Карфур " и свиването на мрежата на "Пикадили" веднага е активизирало техните конкуренти. Като пример от консултантската компания посочиха влизането на "Лидл " в Sofia Ring Mall, както и обявеното намерение на "Билла " да заеме мястото на "Пикадили" в "Сердика Център". "Пикадили" пък има намерение да влезе на освободената от "Карфур " площ в "Парадайз Център". Все още обаче не е известно какви наематели ще влязат на мястото на "Карфур " в The Mall.
Сериозно раздвижване в заетостта има в "Парк Център" (новото име на "Сити център София"). Там освен Reserved, магазини наеха Scandal, Sport Depot и The North Face.
Най-голямата сделка в сегмента се осъществи в Стара Загора, където предстои да бъде открит магазин от веригата Jumbo. Той ще е разположен в "Парк Мол" на площ от 11 600 кв . м. Откриването на магазина е заложено за края на месеца.
На пазара на търговските улици столичният бул . "Витоша" остава във фокуса на наемателите, въпреки липсата на подходящи свободни площи. Интересът задържа наемите на 46евро на кв. м месечно за магазин с площ 100-150 кв. м. Делът на незаетите площи на булеварда остава по-малко от 5%. Наемите на топ местата в търговските центрове в София също остават стабилни – 28 евро на кв. м месечно с потенциал за ръст.