Новите млади и новите медии

30.04.2009 | 18:29
по статията работи:
Изследване на екип на СУ "Св. Климент Охридски", публикувано от Институт "Отворено общество"
Новите млади и новите медии
Прикачени документи

Как новите форми на комуникация променят културите и формите на гражданска активност на съвременните български младежи?

Този въпрос стои в центъра на изследването "Новите млади и новите медии", което Институт "Отворено общество" - София публикува на 10 април 2009 г. В търсене на отговорите, авторите на изданието са изследвали конкретни социокултурни групи, интернет-платформи, субкултурни общности, различни политически ориентации.

Изследването, осъществено от екип на СУ "Св. Климент Охридски" с ръководители проф. Ивайло Дичев и доц. Орлин Спасов, се базира на над 100 интервюта и 10 фокус-групи, осъществени с представители на поколението на 18-30 годишните.

Авторите твърдят, че постепенно центърът на тежестта при младите се е изместил от професионалната сфера към свободното време и че потреблението често е по-важен идентификатор от кариерата или статуса. Същевременно, се казва в изследването, от десетина години насам тече дълбок поколенчески конфликт.

"В битката между поколенията за място под слънцето младите виждат като свое предимство адаптивността, подвижността, липсата на биографии, знания или твърди ценности", се казва в изследването.

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 12.12   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Златица настъплението на кръстоносците, предвождани от Владислав III и Янош Хуняди, към Одрин е спряно от силна...