България вече не се възприема нито от сънародниците ни, нито от чужденците като евтина туристическа дестинация. Изводът е направен на базата на проведено анкетно проучване от социологическата агенция
MBMD в периода 25 декември 2008 г. - 7 февруари 2009 г. Резултатите бяха представени на 3 април 2009 г. от Държавната агенция по туризъм (ДАТ).
В допитването са участвали 1553 българи и 3310 чужденци. Изследването "Зима 2008 - 2009" е проведено на двата терминала на Летище София, по граничните контролно-пропускателни пунктове и в градовете
София, Пловдив, Варна, Плевен, Русе.
Целта е българските туроператори и професионалистите, работещи в туристическия бранш да получат по-пълна представа и задълбочен анализ на търсенето на зимния туристически продукт на българския и
чуждестранния пазар, както и на приоритетни за България пазари, като Русия, Дания, Великобритания и Ирландия. Oт ДАТ считат, че резултатите от анкетата ще бъдат в полза на работата на българския
туристически бранш.
Резултатите от изследването ще откриете тук.
Новина от пресконференцията, на която беше представено изследването, може да прочетете тук.