Богдан Теофанидис е временният шеф на „Български пощи“ до избирането на ново ръководство

04.05.2022 | 11:45
по статията работи: econ.bg
Ако служители на дружеството са проявили безхаберие при хакерската атака, ще им се търси отговорност, каза Калина Константинова
Богдан Теофанидис е временният шеф на „Български пощи“ до избирането на ново ръководство
Снимка: под лиценза на creative commons

Богдан Теофанидис е новият изпълняващ временно длъжността директор на "Български пощи". Това съобщи в ефира на БНТ вицепремиерът Калина Константинова.

Тя определи временно назначеното ръководство като млад и амбициозен екип с богат опит в международни компании. По думите ѝ сред членовете на управителния съвет има експерти с голям опит в сферите на дигитализацията, финансирането и изграждането на системи за управление, както и експертиза по човешки ресурси и информационни технологии. Всички са заемали високи ръководни позиции.

"За тази визия, която имаме - за модернизация, дигитализация и вкарване на "Български пощи" в 21 век - смятам, че това е топ отборът, който може да имаме", коментира назначенията Константинова.

Тя отбеляза, че новото ръководство на "Български пощи" поема управлението за срок от 3 месеца до провеждането на конкурс за избор на членове на Управителния съвет. Първата им задача ще е за се разплатят със служителите на пощите, които са получили 70% от заплатата си за последния месец.

След голямата хакерска атака ще са нужни още няколко седмици за възстановяването на всички услуги на "Български пощи", каза още Константинова. Ако има хора, които не са предприели необходимите действия, ще им се търси отговорност. Вчера, по време на специална пресконференция за проблемите в пощите, IT експертът и съветник в кабинета на Константинова Васил Величков обясни, че се проверява за евентуална вътрешна намеса при хакерската атака. Според думите му, за да се пробие и достигне до всяка точка на електронната система на „Български пощи“, тя трябва да се познава, а е сложна. Поради което е възможно кибератаката да е била подпомогната по някакъв начин отвътре. Затова и тази версия все още се проверява.

Ето и кратките биографии на всички членове на новото временно ръководство на "Български пощи":

Богдан Теофанидис има над десет години опит в големи международни компании като заема различни регионални, ръководни и специализирани роли в областта на дигитализацията, финансите и изграждането на системи за управление, базирани на ключови показатели. Преди да оглави екипа на „Български пощи“ ЕАД, организира глобалната програма за дигитализация, финансово планиране и контрол на HIAB AB, част от финладската група Карготек. HIAB AB е водещ световен доставчик на оборудване за транспорт и обработка на товари като реализира продажби за 2,4 милиарда лева годишно, търгувайки в над сто държави. Работил е като регионален мениджър по управлението на финансови услуги за шведската Sandvik и като мениджър отдел „Ключови показатели“ за Европа, Близкия Изток и Африка в центъра за споделени услуги на застрахователя AIG. Като техен служител, ръководи, изгражда и поддържа системи за управление и отчетност за компаниите Ingram Micro и Hewlett-Packard, а като консултант изпълнява успешни проекти за Кока-Кола ХБК България.

Инж. Лъчезар Арсов е новият председател на Съвета на директорите на „Български пощи“. Той е специалист в областта на информационната сигурност. Завършил е Техническия университет, гр. София, магистър по телекомуникации. През последните 6 години е част от екипа на международната финтех компания Софтуер Груп, а професионалният му опит включва роли, както в частния, така и в държавния сектор. Кариерата му започва в „Телелинк“ ЕАД, а впоследствие работи последователно като експерт по информационна сигурност и одитор в Банка ДСК, Министерството на земеделието и храните, Министерството на финансите, Изпълнителната агенция по насърчаване на малки и средни предприятия. Извън професионалния си опит през последните 8 години е главен организатор на множество социални и благотворителни инициативи в гр. София.

Надежда Алексиева ще бъде заместник-председател в Съвета на директорите. Тя е юрист с дългогодишен опит в държавни дружества, сред които „Летище София“ ЕАД и „Български пощи“ ЕАД (от 2007г. до 2013г.) Работи като главен юрисконсулт на "Летище София" ЕАД и директор на дирекция "Правна дейност" в "Български пощи" ЕАД. Притежава богат опит и практика в екипи за управление на проекти в ИТ сектора и строителство на инфраструктура. Понастоящем е началник отдел "Социални дейности " в Министерството на отбраната.

Виктор Фачев, който се присъединява към Съвета на директорите на „Български пощи“, ръководи отдел "Човешки ресурси" в SiteGround, българска ИТ компания, лидер на международния пазар в своята сфера на дейност вече 16 години. Днес в компанията работят над 500 човека в офисите им в София, Пловдив, Стара Загора и Мадрид, Испания. SiteGround оглавява класацията за "Най-добрите работодатели в България" три години подред в независимото и анонимно проучване на международния консултант Aon, като се отличават с изключителните грижи, които полагат за служителите си и изграждането на пълноценна и здравословна работна среда и култура. Виктор Фачев има над 10 години професионален опит в управлението на човешки ресурси в различни сфери - от фармацевтичната до ИТ сферата. Преди да се присъедини към SiteGround, е оглавявал отдел "Човешки ресурси" в Kaufland България, в Sanofi за Югоизточна и Централна Европа и е управлявал HR процеси в Hewlett-Packard в София и Пало Алто.

Виктор Караджов също ще бъде член на борда. Заемал е поста директор на центъра за споделени услуги на Palfinger AG, международна технологична и машиностроителна компания, лидер в производството на кранове и повдигащи системи. Има богат опит в изграждането и управлението на ефективни административни процеси. Заемал е редица ръководни роли в областта на финансовия и оперативен мениджмънт, сред които финансов мениджър в центъра за споделени услуги на Sandvik, ръководител регионален екип „Вземания, плащания и управление на паричните средства“ за Unify, ръководител регионален екип „Вземания и управление на паричните средства“ за Ingram Micro. Притежава международни сертификати за управление на проекти, подобрение на процеси, счетоводство, бюджетиране и контрол.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 16.12   955 г. – Започва понтификатът на папа Йоан XII. 1653 г. – Оливър Кромуел става лорд-протектор на Англия, Шотландия и Ирландия. 1740 г. – Избухва Войната...