Български разработчици създадоха най-новата част от световноизвестната поредица видеоигри Assassin’s Creed. От днес (14 ноември) геймърите ще могат да се сдобият с Assassin’s Creed Rogue, създаден в софийското студио на Ubisoft.
„За нас беше огромно удоволствие да работим по тази игра. Създаването на Assassin’s Creed Rogue наистина поставя България на световната карта като световно гейминг ядро“, сподели пред Econ.bg Мартин Кейпъл, гейм директор в Ubisoft Sofia.
Френската гейм-компания разработва компютърни игри от март 1986 година. Известна е с поредиците Tom Clancy's, Assassin's Creed, Prince of Persia. Структурата на компанията включва 20 гейм-студиа в различни държави като САЩ, Канада, Испания, включително и България.
Ubisoft Sofia е създадено през 2006 г. като тогава в него работят под 40 души. Към момента в студиото работят 150 служители, ангажирани в разработването на игри. От 2010 г. насам, когато студиото започва работа по гейм-поредицата Assassin’s Creed, екипът се увеличава с 85%.
Българският клон на Ubisoft участва в разработването на 15 игри. Освен в създаването на последното заглавие Assassin’s Creed Rogue, студиото е работило и по още две от заглавията в световноизвестната поредица. По-стари заглавия от портфолиото на Ubisoft Sofia са Prince of Persia Trilogy, Ghost Recon: Shadow Wars и други.
Най-новата част Assassin’s Creed Rogue ви отвежда във времето на Седемгодишната война в Северна Америка и проследява историята на Шей Патрик Кормак. В играта се срещат реални лица, факти и места, такива, каквито са били през 18 век.
Иван Балабанов по време на премиерата на Assassin's Creed Rogue
„Rogue е празненство на бранда Assassin’s Creed. Това е като да вземем всичко хубаво за играчите в последните 7 години и да направим добра ретро песен, която заслужава това поколение”, сподели по време на представянето в София Иван Балабанов, изпълнителен директор на Ubisoft студиото в България.
„Това е огромно постижение на българската и световната гейминг индустрия“, категоричен е той.
В сюжета участват Бенджамин Франклин, който всъщност влиза в ролята на персонален механик на главния герой Шей, Джордж Вашингтон, представен не като президент, а като войник, капитан Джеймс Кук, с когото Шей ще обиколи Северния атлантически океан и други.
През първата половина на 2014 година Ubisoft е получила приход в размер на €484,2 милиона, което е с 65,1% повече в сравнение с предишната година. Чистата печалба за шестте месеца е в размер на €11,7 милиона. Приносът на българския екип в тези резултати е огромен, тъй като Ubisoft Sofia работи по едни от най-известните поредици на компанията.